Ha allemaal,
onlangs heb ik een horloge via Ebay aangeschaft. Zonder ook maar enige kennis van het horloge te hebben, vond ik hem leuk en heb ik de gok genomen.
Eindelijk is hij dan ook binnen. Dit horloge is een handwinder en draait een beetje stroefjes maar begin wel gelijk met tikken. Het loopt ook iets te snel. Nu is het geen horloge dat ik vaak zal dragen omdat het nogal klein is voor mijn polsen (36,5 zonder kroon). Toch zou het fijn zijn als hij op tijd loopt. De achterzijde laat zich niet verwijderen; als ik probeer iets te openen komt het geheel uit de kast.
Is er toevallig iemand die dit merk kent en er iets info over kan geven? Ik kan zelf nog niets vinden…
De Fabrique d’horlogerie Florimont S. A. te Neuchâtel voerde verschillende merken, waaronder Squadron. Hun horloges waren samengesteld uit elders ingekochte componenten: kasten, uurwerken. Het bedrijf werd in 1966 overgenomen en ging verder onder de naam Gunzinger. De firma werd in 1983 geliquideerd.
Jouw Squadron bevat waarschijnlijk een EB (Ebauches Bettlach) type 8800 penanker uurwerk.
Bron: Mikrolisk merkenregister; The Watch Forum UK.
Dank voor je reactie! Informatie die ik zelf dus niet gevonden heb. Mooi om te lezen. Ik mag dus aannemen dat het horloge al behoorlijk op leeftijd is?