Voor erbij wil ik nog iets kopen wat en draagbaar (ook in zee) is en een “vintage” uitstraling heeft. Maximaal budget €500,-
De Steinhart Ocean Vintage One en de Squale 1545 heritage voldoen beide aan de criteria. Wie helpt me mee de knoop door te hakken?
Squale!
Ik heb twee Steinharts gehad. Best leuk, maar doet het voor mij niet.
Ik heb een squale om de pils gehad en die vond ik gaver. Daarnaast inderdaad een langere historie.
Squale heeft inderdaad historie, zeker in de duikwereld. Vraag is wat mij betreft wel of de 1545 lijn relevant is in de historie van Squale. Volgens mij wordt de 1545 specifiek voor de Aziatische markt door Gnomon Watches gebracht. De 1545 lijn komt niet terug in de officiële catalogus van Squale.
Overigens is, als ik me niet vergis, (net als bij Panerai btw) het merk Squale weer nieuw leven ingeblazen door een nieuwe eigenaar, de voormalige Italiaaanse distributeur.
Ik zou als je 500 euro gaat besteden aan een duiker met wat vintage uitstraling toch kijken naar modellen met wat meer een eigen gezicht dan deze overduidelijke hommages.
Voor ietsje meer (600) komt bijvoorbeeld een tweedehands Halios Tropik in beeld. Ook een vintage stijl duiker maar met een geheel eigen (niet ergens op geïnspireerd) design.
De Atmos 20 lijn is de manier voor Squale om een graantje mee te pikken van de betaalbaar hommage duiker markt. Geen eigen ontwerp, gewoon a la Steinhart de meest populaire duiker qua design.
En wordt door veel Squale liefhebbers niet gepruimd om deze reden.
Afgaande op de foto’s lijkt de Steinhart mij iets beter in balans. Maar ik heb zo nooit naast elkaar gezien, IRL kan dat zomaar anders zijn.
Bezwaar bij Steinhart is voor mij dat ik in het verleden diverse Steinharts heb gehad, maar ze waren het (voor mij) vaak net niet dus ook steeds weer snel verkocht.
Overigens is deze Steinhart een flinke jongen om de pols en moet je rekening houden met aardig wat distortion op je wijzerplaat als gevolg van het extreem gebolde glas.
@ Candide… Squale heeft in haar verleden wel een model gehad wat sterk op de 1545 leek, maar dan zonder de cyclops. Dus in die zin is een en ander wel te verdedigen.
Ik heb en draag deze steinhart met veel plezier, de squale zou bij mij afvallen vanwege de “puist” op het glas, overigens vind ik de vervorming van de bolling in het glas van de steinhart meevallen, maar dit is puur persoonlijk natuurlijk.
Ik ben helemaal gek van bijna alle Squale modellen, maar de 1545 doet mij helemaal niets. Vind het persoonlijk erg jammer dat Squale besloot dit model überhaupt uit te brengen. Ze doen hiermee hun eigen merk en geschiedenis tekort.