ik twijfel erg tussen de 2 modellen.
Wat vinden jullie?
Van de twee bovenstaande afbeeldingen zou ik persoonlijk voor de 1521 kiezen.
Idem, de 1521. Wat mij betreft echt een Squale (Van Buren) ontwerp. De 1545 is leuk, maar meer “generiek”.
De 1545; opgelegde markeringen, beschikbaar met bracelet én voordeliger…
Maar er is maar één juist antwoord; welke vind jij het mooiste? Prijsverschil is niet zo heel groot…
De 1545 vind persoonlijk mooier, een prachtige bezel, de dial spreekt mij persoonlijk meer aan en de plaatsing van de kroon.
De 1521 is natuurlijk ook prachtig en traditioneel, dus hangt het af van jouw persoonlijke smaak😀.
Super Squale.
1521
1545 geeft mij teveel een hommage gevoel en de 1521 is geweldig. Die keuze is voor mij dan ook heel makkelijk.
1521 all the way
100% de 1521
Beiden geen gekke keuzes. Op mijn pols zijn ze beiden even comfortabel. De 1521 voelt ietsjes dikker (is dat op papier volgens mij niet perse) de 1521 heeft meer uitstraling maar de 1545 werkt beter onder lange mouwen. Zoek je een “echte toolwatch/duiker” dan de 1521. Zoek je iets wat iedere dag kan zou ik misschien sneller voor de 1545 gaan
De supersquale die ik hierboven al werd genoemd is voor mij de perfecte tussenoplossing. Dunner/makkelijker onder lange mouwen, mooie comfortabele BoR band lekker formaat en heerlijke shbburts wijzerplaten. Heb de bruine gehad maar raakte daar qua kleur op uitgekeken. Komt er nog eens eentje met stalen bezielinsert zonder gele lume en met sunburst, sluit ik niet uit dat ik hem weer koop.
Sommigen dragen opgelegde indexen aan als argument, maar ik vind dat helemaal niet altijd automatisch beter. Mijn 1521 (blue polished) bijvoorbeeld zou er niet van opknappen in mijn optiek, net als een SKX of een Seamaster 2254.50 of 225.80.
Die stalen band ben ik wel heel nieuwsgierig naar… Ik zou voor de 1521 kiezen maar voor mij zou het deze worden:
Blijft voor mij de über Squale en de full lume dial vind ik ook geweldig gaaf.
Laat een foto zien van de kast van de 1521 en je zegt meteen Squale. Doe hetzelfde met de 1545 en je kunt zo 25 merken opnoemen die het ook zouden kunnen zijn.
1521 voor mij, zeker weten,
Passen, passen en passen is mijn advies.
De originele von Buren kast is de 1521, voor als je daar om geeft. Moet dan wel passen op je pols.
1521