Squale 1553 batterij leeg of iets anders...

Hallo,

sinds gisteren loopt mijn squale anders. Hij tikt niet iedere seconde. Hij blijft even stilstaan en tikt dan snel 3a4 seconde. Hij blijft nog wel netjes op tijd lopen. Kan het zijn dat de batterij aan vervang toe is?

Ja, klinkt als de batterij inderdaad.

2 likes

Sommige quartzuurwerken hebben een end of life stand. Om energie te besparen tikt de seconden wijzer dan om de 5 seconden of 10.

1 like

Dat wordt vanmiddag even nieuw batterijtje laten plaatsen… rare is wel trouwens dat als hij even stil heeft gelegen weer normaal loopt…

Is zoals gezegd een batt end of life indicatie.
Een nieuwe plaatsen dus :+1:

1 like

Gaan we doen idd! Bedankt

1 like

Dan ga je er van uit dat een batterij die op z’n eind loopt volledig lineair stroom levert. Het kan goed zijn dat er fluctuaties zijn. Ik vermoed dat als je een week wacht, hij ook niet meer “normaal” tikt, maar volledig in de “ik-loop-tegen-het-eind-aan” stand schiet en dus iedere 3 seconden naar voren schokt.

Het is wat moeilijk uit te vinden welk ETA uurwerk Squale in deze modellen stopt, anders kon je waarschijnlijk een handleiding vinden.

Ik zou gewoon via Squale’s website contact opnemen met die goede mensen en vragen om welk uurwerk het gaat en hoe die feature hoort te werken, dan weet je het direct zeker.

Zij zijn altijd responsief geweest naar mij toe. En vriendelijk. :+1:

1 like