Ik ben toch eens benieuwd naar de mening van iedereen over deze hommage.
Iedereen kent Squale als een gerespecteerd horlogemerk die vroegen (nu nog?) ook kasten heeft geleverd aan o.a. Blancpain, Tag Heuer, Doxa, Zeno en nog een paar geloof ik.
Nu hebben ze dus weer leven geblazen in een Rolex Sub hommage.
Ik zelf vind het lastig. Het is een mooi horloge van een echt merk, maar wel een complete kopie uiteindelijk.
Wel een hele mooie prijs ook. Zeker gezien de prijsverhogingen die Rolex er elk jaar weer op gooien. Er is moeilijk tegen op te sparen.
Mooi ding.
Classic diver style, zoals ze zelf zeggen.
Alleen dat van die screwdown crown at 4 o’clock is wat onzorgvuldig.
Over het ontwerp doe ik geen huilie-huilie.
Ja, deze wil ik best wel hebben. Voor die prijs al helemaal.
Vooropgesteld ik heb een zwak voor Squale, vooral vanwege de eigen identiteit op het gebied van de kasten. Waarom dan toch voor zo’n “standaard” sub gaan? :S
Dan nog iets wat me opviel bij degene met goudkleurige wijzerplaat/wijzers…
“The Squale 20 ATMOS Vintage Ref. 1545 watch is Made in Switzerland and powered by a Swiss Made ETA 2824-2 automatic movement. The new old stock dial is limited and thus makes this watch limited to only 50pcs”
Ik krijg sterk de indruk dat hetgeen waar Squale de laatste tijd goed mee in de forums “scoort” (de NOS horloges/onderdelen) hier teveel aangedikt wordt.
Het zou me niets verbazen als NOS een maand of 6 betekent
Squale’s horen er anders uit te zien vind ik, met een typische jaren 70 stijl. Dit is geen Squale in mijn optiek, al staat het er wel op. verder een mooi horloge, niks mis mee…
Tja, toch wel wat de anderen ook al schrijven: jammer dat Squale niet zichzelf blijft. Dit is weer de zoveelste versie van een Sub terwijl ze nog prima ‘heritage’ modellen zouden kunnen maken die ze prima zouden kunnen slijten.
Hier mijn oude; let op de ‘tijgeroog’ wijzerplaat en het fantastisch gebolde glas: precies in lijn met de lijn van de lugs!
Menno
of een vernieuwde versie van de Auricoste Spirotechnique - al was het maar onder de naam Squale Spirotechnique. Als warm brood, geloof me! Met mij als eerste klant!
Hij is wel mooi maar lijkt wel veel op een rlx ind. Heb vandaag nog een Squale deep blue Ocean Diver 1000m (master) weten te bemachtigen op een rommelmarkt :D.