Squale 50 atmos 2003 - is het wat?

Beste HF,

Ik heb een optie tot koop van dit horloge, nu is het natuurlijk een luxe dat in deze optie heb maar ik vroeg mij af, wat vinden jullie er van? Valt jullie wat op aan het horloge?

Ik vindt het een heel mooi horloge, ben benieuwd wat jullie er van zeggen.

Squale :+1:t4:
Ref 2003 :grimacing:
Pvd :frowning:
Dus zeker niet de ‘geschatte waarde’ betalen! (Onderkant is al veel te hoog, daarvoor heb je een hele leuke 1521)

1 like

Dankje voor jouw inzichten! Waarom zou pvd slecht zijn? Ik begrijp dat het met de coating te maken heeft?

Krijg je snel lelijke krassen op

1 like

Duidelijk!

Meeste pvd coatings zijn gevoelig voor beschadigingen, je ziet er heel snel iets op. Mede hierom ( en omdat meeste liefhebbers het gewoon niet mooi vinden) zijn ze vrijwel altijd minder gevraagd en minder waard.

Dankje! Ik vind het zwarte wel wat hebben op een horloge is er dan iets wat je aan kan raden?

Hoe oud is het model? De moderne pvd coatings zijn dikwijls wel van prima kwaliteit. Veel beter dan de vintage coatings vaak.

Hoe oud het horloge is, is mij ook een beetje onduidelijk…

1 like

2003’s had je al eind jaren 70 dacht ik, maar volgens mij ook veel later door Squale (opnieuw?) uitgebracht. Moderne pvd coatings zijn meestal stukken beter inderdaad en misschien is dit zo’n exemplaar, maar dan nog zou ik nooit meer dan 600,- geven.

2 likes

Mooi horloge.
Maar wat moet het kosten?

480 ongeveer, inderdaad een heel mooi horloge. Ik ga hem niet kopen omdat ik er simpelweg te weinig van weet

Het klopt zeker dat er minder liefhebbers voor de pvd horloges te vinden zijn, ik ben happy met mijn 2003. Mijne heeft wel een andere, beter matchende wijzerset.

Geen problemen met de coating.

4 likes

Heel mooi!

1 like

Mooi!

1 like

Ik heb een Brunmontagne gehad met PVD coating. Heb het niet voor elkaar gekregen er een krasje op te maken :hugs:
Misschien is dat iets voor je?

4 likes

Die is inderdaad wel heel mooi!

2 likes

Als je meer wilt weten moet je het @Brunmontagne zelf maar vragen. Die hangt hier ook rond.

1 like

:wave::wave::grin:

1 like

Je bent een goede Marketeer! :wink: ik heb @Brunmontagne een berichtje gedaan

2 likes