Squale Atmos 101 (of toch maar een Tag Aquaracer 500m calibre 5). Wat kies jij?

Ik vind op OceanicTime een redelijk negatieve review over dit horloge: http://oceanictime.blogspot.nl/2011/07/squale-professional-101-atmos-ref-2002a.html . Ik dacht juist dat deze modellen (en de 50 ATM-variant) erg gewaardeerd werden. Als je dit horloge bijvoorbeeld vergelijkt met een Tag Heuer calibre 5 500m. Waar zou jij voor gaan?

Iemand die er een heeft/ervaringen wil delen?

De Squale, om de vintage looks. Persoonlijk heb ik niets met TAG.

Ik stem op de Tag Heuer. Het gebrek aan een goede stalen band vind ik echt een belangrijk minpunt van de Squale. En ik vindt de Tag ook veel mooier. :slight_smile:

Oké, maar als we ze technisch met elkaar vergelijken en niet alleen naar de looks kijken. De Tag is bijna 1000 Euro duurder, terwijl ze beide op een ETA 2824 draaien…

Ok. Dat is mooi toch?! De Eta is m.i. een van de beste calibers die je kan hebben. En die zit in zo vreselijk veel klokken. Van ver onder de 1k tot ruim in de 3k. Dus wat dat betreft zou ik dan naar de looks en vooral de kwaliteit en afwerking van de horloges gaan kijken :slight_smile:

De Squale 101 Atmos!

Ik heb er zelf een in de hand gehad en de bezel werkte gewoon top, uitlijnen van de bezel was ook geen enkel probleem.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat de degene bij Oceanictime te zacht gedrukt heeft ofzo.

De 101 atmos staat samen met de 50 atmos bovenaan mijn verlanglijst.

Dus ik ben qua mening misschien bevooroordeeld.

Daar ook ik weinig met Tag heb.

Succes met je keuze!

Groeten.

Noël.

R U serious?::o;)
Da’s voor mij echt een heel gemakkelijke vraag.

Moet toegeven dat ik nog nooit een Squale gehad heb. Gaat er ook niet komen denk ik. Heb daar erg weinig mee.

Over Tag Heuer, dat zal je misschien niet verbazen, ben ik heel enthousiast.
Zo is het merk van oorsprong natuurlijk een begrip in de timing van sportwedstrijden en heeft het een aantal absolute hoogtepunten in de horlogehistorie op haar naam staan. Ik noem even een Carrera en een Monaco. Maar ook meer recente modellen als de Kirium en Link hebben de nodige andere merken geïnspireerd, zeg maar.:wink:
Tegenwoordig is het merk natuurlijk niet meer zelfstandig. Maar ja dat is bijna geen enkel merk.
Wat in ieder geval belangrijk is, met een Tag Heuer koop je een horloge met een zeer hoog afwerkingsniveau dat de komende decennia doet wat 't moet doen en er ook nog eens geweldig uitziet.
Ja en dat laatste is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vind ze schitterend, maar alleen jij kunt bepalen of jij dat ook vind. Ter inspiratie nog even een plaatje.
Succes met je keuze!

1 like

Ik heb een Squale 50 athmos gehad en viel me toch wat tegen, geen aanrader wat mij betreft.

als daily beater zou ik voor de tag gaan. ook voor mj. zou t gebrek aan n degelijke band als beater n domper zijn. de mesh is niet zo mijn ding.

voor erbij vind ik de squale leuker. heb er nog geen en de vintage look spreekt me hier ook aan. vintage, maar toch ook modern. zou wel andere wijzers hebben gekozen.

Ik vind TAG erg mooi, de Squale valt daarbij totaal in het niet.
Enige bedenking zou ik hebben bij het materiaal van de bezel.
Volgens mij is dat rubber. Hoe bestand is dat tegen beschadiging?

Gr,
Han

Het gaat hier om een zeer duurzame composiet die veel beter tegen krasjes bestand is dan de gemiddelde bezel (hou ze maar eens helemaal gaaf; bijna niet te doen).

Han R Schreef:

het materiaal
van de bezel.
Volgens mij is dat rubber. Hoe bestand is dat
tegen beschadiging?

Oeps, wist ik niet. Ik heb er nooit één in handen gehad. Maar juist die geribbelde matglanzende bezel doet het 'em.

Gr.
Han

wordt het langzaam niet eens tijd dat je zelf een keuze maakt. Ik heb nu al talloze van dit soort vraagtopics #watzoudenjulliekopen# voorbij zien komen.

+1

In dit geval gaat het niet om kopen, maar gewoon een soort van leuke poll/vergelijking. Aangezien dit hier niet echt op te zetten is lijkt dit de enige optie…

Je kunt deze posts natuurlijk ook gewoon negeren en niet reageren als je het beu bent :wink:

Teunan87 Schreef:

In dit geval gaat het niet om kopen, maar gewoon
een soort van leuke poll/vergelijking. Aangezien
dit hier niet echt op te zetten is lijkt dit de
enige optie…

Je kunt deze posts natuurlijk ook gewoon negeren
en niet reageren als je het beu bent :wink:

Kan met voorstellen dat sommigen gek zouden worden dat iemand maar met adviesvragen blijft komen zonder de knoop es door te hakken. Ik heb er zelf geen problemen mee. Ieder z’n ding.
Maar ik zag je post ook meer als een vergelijking dan een vraag voor advies tot aankoop.