Squale eats Tuna: NA

Mooi Stef! Heb ze allebei gehad en zou het een moeilijke keus vinden, maar verandering van spijs enzo… Geniet ervan!

1 like

Tsja, ik heb verder geen ervaring met micro brands, maar deze is toch dik in orde zou ik zeggen.

1 like

Als nieuwbakken eigenaar van een zwarte gepolijste versie kan ik alleen maar beamen dat het een mooi horloge is. De kwaliteit kan ik pas over een tijdje beoordelen. Maar 1 ding is zeker, felicitaties zijn op zijn plaats. :+1: Proficiat

1 like

…de foto’s vind ik wél mooi :grin:

Gefeliciteerd! Goede keus, deze is zoveel verfijnder aan de pols. Tenzij je er werkelijk mee het water in gaat, vindt ik de Tuna echt een beetje too much voor desk diving.
Veel plezier met deze topper.

1 like

Yup. Ook op de (prachtige) foto’s goed te zien. Alu 60 click (niet heel strak, best wat speling) bezel zonder lume, geprinte wijzerplaat zonder opgelegde indices, net als een SKX007 :wink: Was voor mij de reden om mijn 1521 te flipperen. In dit geval maakt de blauwe kleur wel het een en ander goed, eerlijk is eerlijk. Prima leuk en mooi klokje maar ik vind het de 750 euro niet rechtvaardigen. Was ie 400/500 piek geweest had je me er niet over gehoord denk ik…

Haha, als dat de criteria zijn voor een topkwaliteit horloge, kun je er heel veel wegstrepen…:wink:

1 like

Dat valt toch wel mee? Weet jij duikers van boven de 700 ballen die een alu nonlumed bezel hebben en een geprint wijzerplaatje? Ik zo 123 niet :wink: Begrijp me niet verkeerd hè ik vind de 1521 een hartstikke leuk klokje (was er heus mee in mijn nopjes) maar miste uiteindelijk net een stukje details/materiaalgebruik/afwerking waar ik door mijn Helson Skindiver en Halios Tropik & Delfin aan gewend was geraakt in deze prijsklasse.

1 like

Klopt Ide, de bezel had strakker kunnen klikken, maar voor wat betreft de overige opmerkingen, ik beschouw ze meer als keuzes die ze bij Squale hebben gemaakt en die meer zeggen over stijl dan dat ze te maken hebben met afwerking vind ik. Geprinte indices en insert zonder lume, gewoon old-school wat mij betreft.

1 like

Klopt helemaal, een bewuste keuze (retro/eenvoud etc.). Die Von Buren kast blijft sowieso lekker, en bijzonder.

Als vintage liefhebbert zie ik liever een topgrade uurwerk dan een ceramische bezel insert als ik eerlijk ben. En die WR van 500m zonder dat het gepaard gaat met een ridicuul dikke kast is voor mij ook een pré😉

1 like

Glycine Combat Sub. :smile:

Aquadive BS 100/300 1st gen, Helson SD, Oris 65. Bij Oris en Aquadive is die keuze ook bewust om het vintage gevoel te behouden.

Chapeau voor de mooie foto’s, subtiel gedaan met die blauwe ondergrond. Mooi!
En de Squale is trouwens ook mooi, geniet ervan!

1 like

Uiteindelijk is het uurwerk het hart van het geheel en veelal de basis voor de positionering. Ik zou ook kiezen voor een wat eenvoudiger horloge met een topuurwerk dan andersom. Maar gelukkig is er voor iedereen meer dan voldoende keuze en dus voor elk wat wils.

1 like

ja dat heb ik nu wel een beetje met die Delfin, haha!

2 likes

Ook best een mooie klok! Wat dikte betreft denk ik meer aan monsters als VDB etc. Die Halios haalt het daar lang niet bij. (maar goed ook :wink: )

1 like

Ja best leuk dat dolfijntje.

vooral in het donker

Ontopic: geniet van je lekkere blauwe 1521, als je nog bandentips nodig hebt dan weet je me te vinden :wink:

Heb hier nog 3 maal 20mm beadblasted Zulu liggen bijvoorbeeld haha!

3 likes

In wat voor kleuren?

Grijs, khaki en legergroen dacht ik