Squale - een modern horloge in het Vintage deel

Een tijdje geleden heb ik al eens iets geschreven over de Squale die opnieuw wordt uitgebracht door… Squale in Italië. Een forumlid op het forum van Alistair Gibbons in GB heeft er eentje aangeschaft en in een posting vergelijkt hij de Squale met een illuster neefje: de Blancpain Bund. Een collega van hem blijkt de BP te bezitten, dus een vergelijking is makkelijk te maken.

Een BP heeft een A.Schild/Tornek Rayville uurwerk, de Squale een ETA (natuurlijk)

Even ter herinnnering of voor degenen die de posting hebben gemist: het gaat om http://www.squale.ch/ en het horloge is de 1521-026A

Menno

Hieronder de foto’s van de poster. Je ziet overeenkomsten en verschillen. De Squale komt er goed bij weg vind ik! Ik zou alleen de minutenwijzer graag nog wat breder zien, maar dat ik persoonlijk, natuurlijk.

Twee kantekeningen:

  1. de Squales die ze verkopen bestaan voor het grootste deel uit NOS onderdelen en zijn niet nieuw.
  2. Blancpain was in die tijd wel goed maar nog geen luxe merk. De eerste duikers van Blancpain werden gemaakt door LIP.

Ik zit al een tijd te twijfelen zo/n NOS te kopen.

Weet heel oud draadje …

Maar ik heb er één, en ik vind hem gaaf !!