Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 10)

:thinking: :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Wat @VriesKou zegt klopt, evengoed aanrader wat mij betreft! Erg fijne band qua comfort en kwaliteit. Het enige dat ik graag zou willen is een sluiting ala de Squale Matic (micro snelverzet) heb ik begrepen…

3 likes

:wink:

Op de andere kan de duikersextensie niet volledig in de sluiting wegvallen @daffie :wink: (dus klikt je sluiting niet mooi dicht)

1 like

Klinkt goed. Dank je Bas.

Wat bedoel je precies en mbt welke band?

Ik zie iig de 1521 band als hieronder op het plaatje. Lijkt mij een run-of-the-mill sluiting. En wat mij betreft dus op zich prima.

3 likes

Ik bedoel dat je de strakste 2 gaatjes bij die exacte sluiting niet kunt gebruiken omdat de duik-extensie dan niet in de sluiting kan vallen waardoor de sluiting niet dicht klikt

3 likes

Ah okido.

Hier zie je die waardeloze duikers ext. en zoals je ziet is er weinig tot geen ruimte om het naar rechts te schuiven. Naar links wel maar meestal wil je krapper…

Ik duik toch nooit. Nouja elke dag me nest in…
ik heb nog niet een goeie oplossing gevonden om hem eruit te halen. Dus draag hem nu iets te los voor mijn voorkeur omdat hij anders steeds los springt

3 likes

Dat past niet (veel) verder naar rechts :wink:

6 likes

Was je net voor, maar goede gedachte!

2 likes

Dank mannen…goed om te weten! Erg clumsy zo’n sluiting, jammer.

2 likes

Dat kun je gerust een ontwerpfout noemen ja, en naar het schijnt zijn ze nog hardleers/eigenwijs ook die Italianen want dit speelt bij de 1545 ook al :sweat_smile: verder is het wel een mooie band hoor :ok_hand: (en de links zijn vrij klein dus een goede fit zou niet zo’n probleem moeten zijn)

Ondertussen:

10 likes

11 likes

12 likes

Deze 1521 staat op Chrono24. Hebben jullie dit weleens gezien? :thinking: Dit zou dus een blauwe vignette-dial ‘fumoso’ uit de jaren 80 zijn. Nooit eerder gezien! Bezel is wel van een nieuwe productie, dat is wel duidelijk.

11 likes

Mja, het zou kunnen, natuurlijk. Misschien dat Squale Whale hier iets over kan zeggen. Ben even kwijt hoe hij ook alweer precies heet, hier op HF.

1 like

@SirSqualeWhale :top:

1 like

Ja, die dus!:+1:

De nieuwe bezel past niet op de oude kast bij mijn weten…

Dus vintage dial en handset in een nieuwe kast lijkt mij. Kast ziet er ook best mint uit voor een horloge uit 1980/90.

Maar ik wacht onze Sir Squale professor wel even af. :smile:

Die weet er vast wel raad mee.

3 likes

Over de kast twijfel ik dan weer, omdat de caseback dan wel weer origineel jaren 80 lijkt te zijn. Aan de stempel te zien.

2 likes

Kan het niet een nieuwere inlay zijn in de oude bezel? Ik weet het niet hoor ben ook maar aan het filosoferen :crazy_face:

3 likes