Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 10)

Tja. Rotjeknor is hier een stukje vandaan, maar als je een keer GS wilt passen, ik heb er drie van 37mm, een van 36,5mm en twee van 40mm. :slight_smile: Plaatje voor de sfeer, met excuses aan iedereen in de Squale kroeg:

Om het goed te maken, hier een ex van me:

Dat er een soort duikertje of iets meer waterdicht horloge in een verzameling hoort te zitten is een feit. Maar ik zou me niet blind staren op het genre. Goede sporthorloges zijn erg fijn.

Prima horloges, die SJE serie. Weer een plaatje voor de sfeer:

Ik mis die Squale nog wel eens. Die had ik gewoon moeten houden, want de OG versie met de gravure op de zijkant wordt niet meer gemaakt, geloof ik.

13 likes

Jawel, joh! :heart::diving_mask::ocean:Duikers zijn gewoon lekker! Draag al 30 jaar bijna niet anders en bevind me (dus) al 3 decennia in een permanente staat van extase.:stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 likes

Dat is heel vriendelijk maar denk dat het wel goed gaat komen ter zijner tijd. Ik vind die blauwe 265 echt fantastisch :star_struck:

3 likes

Heb jij deze niet alletwee gehad en ook weer verkocht. Of ben ik in de war met iemand anders? Ik twijfel over de maat van de sla017 vs de 093. De een lijkt me redelijk dik maar heeft wel hetzelfde uurwerk als de sbdx001. En de sje is me denk ik te klein en heeft geen bracelet.

Heb je een linkje naar de band van uncle seiko? Die kende ik nog niet. Ik draag de MM nu vooral op tropic of op de crafter blue.

1 like

Klopt! De SLA017 als laatste vanwege de 40mm. Waanzinnig mooi (beide overigens).

Exact dat was het dilemma. En uiteindelijk heeft geen van beide gewonnen. Mocht ik opnieuw kiezen dan zou de SJE093 de keuze zijn denk ik. Toch vanwege de dikte. Helaas blijft alles onder de 40mm hier nooit plakken dus begin ik er ook maar niet meer aan.

Om heel eerlijk te zijn heeft die ook geen meerwaarde. Iedere keer als ik die eraan hing was hij er ook vrij snel weer vanaf. Het klopte niet. De 62mas is echt gemaakt voor een tropic.

100% mee eens!

Nog even om het on topic af te sluiten. Foto van gisteren… Mooi ding! Dat wel

15 likes

Dank voor je antwoord. Voor mij is 40mm de sweet spot al heb ik groter en kleiner. Vooral het draagcomfort vind ik het belangrijkste, dan zijn afmetingen maar afmetingen.
Ik vrees dus dat passen het devies is. Maar ik vrees ook dat als ik er ergens 1 kan passen ik meteen voor de bijl ga :sweat_smile:. We zullen het zien. Het heeft helemaal geen haast.

Die band ziet er prima uit :+1:t2:, dank voor het linkje.

4 likes

Valt reuze mee, doe ik al jaren. Shit, ik ben zelfs wezen offroaden in Griekenland op een CRF250 met de Squale 1521 om de pols, en dat is een eenpitter over ruig terrein.

5 likes

Oooh, dan kan ik ook wel een Squale omdoen… op normaal wegdek. :rofl:

2 likes

Cheers :beers: en dat zwembad lijkt me een mooie locatie om Squale duikers gtg te houden :sweat_drops::beers:

2 likes

Even wat plaatjes bij het praatje. Die koffer had de verhuurder op die CRF zitten zodat ik de helm daar in kon doen tijdens het rijden. Ik zat al in m’n t-shirt en korte broek op die motor, maar helm en handschoenen toch maar even wel gedaan. :slight_smile: Griekenland is leuk.

Dat gaat prima op een normale motor die je tanden niet uit je bek vibreert.

17 likes

Natuurlijk zelf 45 jaar motor ( Harley) gereden en altijd een automaat om.

2 likes

Dat lijken me trouwens ook erg leuke ritjes, offroad door berggebied! Mooi leven, @Fate_Amenable_To_Change!

Goed om te weten, Gents! Dan weet ik in ieder geval dat het kan! En aan de andere kant, de G-Shock krijgt nu meer draagtijd dan enkel 3x per jaar op een vakantie of festival. :joy:

7 likes

Das ook genoeg hoor :sweat_smile:

4 likes

Inderdaad. En je moet natuurlijk ook een beetje innerlijk op de motor…….

2 likes

Goede morgen, ik ben toch eigenlijk stapel knettergek dat ik deze niet vaker draag met dit mooie zomerweer :sunny:

17 likes

Zeker! Nou, we zitten effe onder de stad Valencia. Wie in de buurt is, de cervezas frias staan klaar, hier!:beers:

5 likes

Vervelend, zeker met de huidige wachtlijsten bij GGZ-instellingen. Gelukkig ben je geen gevaar voor jezelf of je omgeving…

5 likes

Werk zelf in de GGZ maar bij ons geen wachtlijst.

verslavingszorg

3 likes

Is dat geen hoge uitzondering dat er geen wachtlijst is?

3 likes

Dat denk ik wel hoor, maar bij ons Parnassia Den Haag hebben we geen wachtlijst.

2 likes