Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 10)

Buongiorno, Squale amici!:coffee:

Vandaag even deze. Een hele tijd ‘kwijt’ geweest. Maar gisteravond, bij toeval, weer gevonden. Zat keurig in een koker in een tas. Dit is het horloge waarmee mijn passie voor horloges echt begon. Mijn allereerste ‘echte’ horloge, van het merk waar ik, naast Squale natuurlijk, nog steeds erg gek op ben. Mijn TAG Heuer 1500, door mij nieuw gekocht in de early '90s.

Fijne dag, iedereen!:sunny:

15 likes

Groetjes vanuit :it:

12 likes

Leuk verhaal Ed! En als je iets kwijt bent en echt niet kan vinden dan kan je de Heilige Antonius aanroepen… Het werkt echt :innocent:

2 likes

Toffe vondst @TagEd ! Koesteren!

2 likes

Of aan je vrouw vragen waar je het gelaten hebt… :nerd_face: :nerd_face:

2 likes

Ik kwam deze tegen op uhrforum (plaatje gejat). Gaaf ding. Nergens te koop uiteraard. Schijnt een zeer gelimiteerde oplage te zijn een flink aantal jaren geleden.

15 likes

Heel gaaf! Leuk gevonden.

1 like

Ah en ik kwam ook deze advertentie tegen. Het horloge is allang verkocht maar de verkoper heeft een filmpje toegevoegd van het horloge (laatste in de fotorij). Gaf me eindelijk een goed beeld van de secret squale.
https://www.watchuseek.com/threads/squale-50atm-super-squale.5620200/

Mooi ding. Nu ben ik ook wel benieuwd naar de blauwe. Was er hier niet iemand die allebei heeft?

2 likes

Ik heb ooit de Azzurro gehad, van deze Onda-serie 1521 en ik dacht dat ik alle kleuren toch wel kende. Maar deze heb ik dus nog nooit gezien! Wat is dat een soort oranje/rood/zalm? Leuke vondst!

Ja, zeker. Ben ook even kwijt wie dat nou precies was. Maar diegene zal zich ongetwijfeld snel melden, hier in de kroeg! Een dag niet in de Squale kroeg geweest, is immers een dag niet geleefd! :beers:

Edit: @Royce , was jij dat niet? :thinking:

4 likes

Thx, die staat bij mij nu toch ook weer op m’n lijstje. Ik heb m’n no-date eis maar laten vallen. Dus het zal gaan tussen de UCB, de Secret Squale of de Full Luminous.

3 likes

Welke? Er zijn er, voor zover ik weet, drie.

Squale 1521 Full Luminous Militaire Tropic 1521FUMIWT.HT Watch - WatchBandit

1521 Full Luminous

WTS] Squale 1521 50 Atmos "White Milk" Limited Edition Full Lume -  Orologeria Majer : r/Watchexchange

9 likes

De Militaire White variant, zonder datum.

3 likes

Ah ja, die is idd wel gaaf. Zelf ook wel 'ns over gedacht. Ik heb de middelste in m’n bescheiden horlogecollectie. De onderste is het meest zeldzaam.

4 likes

Ik merk dat ik me bij Squale wel een beetje erger aan de grote verscheidenheid aan modellen, speciale edities, gelimiteerde oplages, etc. Je zou zeggen dat er geen normale Squale wordt verkocht. Dat maakt de zoektocht naar de voor mij ‘perfecte’ Squale wel lastiger.

1 like

Klopt. Is een Gnomon Limited Edition, ik heb m ook gespot en op jacht geweest maar nergens te koop meer :disappointed:. Dus ik doe het maar met de roze

4 likes

Vier :yum:

19 likes

Ik vind de Squale 1521 Sole Cascante Edition ook heel mooi trouwens, met die wijzerplaat die eruit ziet alsof je onder water bent. Maar wederom limited edition en uitverkocht :frowning:

12 likes

Kijk, die was ik dus even vergeten. Ken ik uiteraard wel. Gave versie, ook! :sunglasses:

2 likes

Pff, nu zie ik ook de Marina Militare versie, die is ook erg mooi met de applied indices en gave kleurstelling.

1 like

Ik vind dat juist leuk en het unieke van Squale.
De speurtocht naar speciale modellen., alleen je moet niet proberen om alle modellen te willen kopen, hebben want dan blijf je bezig.
Die ene perfecte Squale voor jou is natuurlijk wel wat uitdagender om op te zoeken…

3 likes