geen hamster… eerder ekster ![]()
Er zit altijd wel, ergens op de wereld, de 5 in de klok. Dus eh, proost Squale famiglia!![]()
Fijn vinyl op de draaitafel, een ijskoud Hertogje binnen handbereik, m’n grail watch om de pols en HF voor m’n neus. Ik kom deze zondagmiddag wel door… ![]()
Hallo, ik ben geen wijf!
Ik heb ze om gehad in dusseldorf. Geen fan van de afmeting en de band vind ik echt verschrikkelijk. Kast is wel echt mooi. Iemand heeft nog fotos geupload:
Heren, doen jullie ook even mee?
Thank you!
Ben benieuwd… ![]()
Heren,
Een vraagje.
Ik wou de 1521 weer eens op stalen band zetten maar krijg het niet voor elkaar (elk ander horloge geen probleem mee)
Als ik de ene helft van de pushpin tussen de lugs druk dan krijg ik de andere helft er niet tussen, waarschijnlijk omdat de ander nog niet in het gaatje zit.
Maar omdat de endlink zo strak past krijg ik het niet voor elkaar.
Ervaren jullie het zelfde probleem? En welk tooltje gebruiken jullie?
Foto met rubber strap, want iets anders lukt me niet ![]()
Ik gebruik de tool van Squale die ik erbij kreeg. Maar die is wel aan het verslijten door het vele wisselen. Ik heb jouw probleem nog niet eerder ervaren. Wellicht zoiets proberen?
Geen last van gehad (gewoon met een bergeon 6767), ik heb volgens mij wel de endlinks omgewisseld omdat 1e keer niet lukte
dat al geprobeerd?
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Zal morgen bij daglicht weer eens verder prutsen. Wat me wel opviel is dat als ik de hele pushpin (dus beide kanten) heb ingedrukt de pin nog steeds breder is dan de endlink. Waardoor ik denk dat zo’n dubbele tool zoals hierboven aangegeven, ook niet zal werken. Correct me if im wrong.
Maar goed, volgens mij waren dit de pushpins die bij het horloge zaten dus het zou moeten passen.
Een 1521 hoort niet op staal, vragen om moeilijkheden😜
Maar effe serieus, succes met prutsen morgen.
Mogguh; die (blad?)wijzer is tof!
Ja, ik heb ook meer moeite met het monteren dan bij andere banden. Uiteindelijk lukt het wel, maar - pijnlijke les - het is wel duidelijk geworden dat even afplakken van de lugs hier wel een ding is…
Morning all!
Is een standaard ding voor mij. En het plaatsen van stalen banden wordt alsmaar makkelijker.
Neehee!!! ![]()
Niet in NL dan, neem ik aan?![]()
2000km naar het Zuiden.