Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 11)

Een Doxa Army natuurlijk, op staal (en rubber) :point_up_2:

10 likes

Helemaal mee eens! :green_heart:

8 likes

Volgens mij mijn ex ik had m niet op staal maar op rubber.

Zou deze wel kunnen zijn destijds verkocht aan Hein.

1 like

Ruilen tegen die Grimoldi kan ook hoor :kissing_heart: heb alleen toevallig ook weer wat leuks van Squale incoming :hugs: wel weer een recidive aankoop maar dat kan bijna niet meer anders :sweat_smile:

Cool! Ben benieuwd!

5 likes

Heel tof :boom:

1 like

Buona sera :yawning_face:

15 likes

Nou ik heb het horloge eens grondig bekeken en ga er toch echt voor 99,999% vanuit dat het een jaren 80 uitvoering is.
Naast de vormgeving van de bezel en kast is ook de veroudering van de lume op de plaat en secondewijzer wat je zou verwachten voor iets van die leeftijd. De minuten en urenwijzer zijn ooit opnieuw gedaan en dat is duidelijk te zien (lume licht ook blauw op onder UV ipv groen).
Wat ook wel een opvallend verschil is met de modernere is dat de kroontube een inwendige schroefdraad heeft ipv uitwendige.

Hij zou in December een beurt gehad hebben, ook dat geloof ik, maar die is echt onder de maat. De hackingfunctie werkt niet, het rotorlager is ver uitgesleten en de deksteen van de balans is niet goed geolied (druppel loopt uit het midden)

Dus de beurt ga ik geheel opnieuw doen, maar dat is geen ramp als je dit zelf kan doen.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee!! :innocent:

12 likes

Gaaf, hoor!
En, super

:muscle: :+1:

1 like

ik vind hem echt heel gaaf !!

1 like

Hij mag vandaag weer mee op pad:

20 likes

19 likes

18 likes

Kleurtje hoor, die band! :sunglasses:

1 like

17 likes

Oeh lekker vintage :ok_hand:

1 like

Mooie combinatie :dolphin::heavy_check_mark::+1:

1 like

Nou dat is goed nieuws!
Lekker dat je m zelf kan servicen :heavy_check_mark: dan heb je de regie zelf in handen :smirk:
Mooie patina heeft ie!

1 like

Dat is wel interessant, wist ik eigenlijk niet :face_with_monocle: Dus oudere lume licht groen op? Of heeft dat te maken met het verschil tussen luminova en tritium?

Nog interessanter! :grin: Dat begreep ik dus zelf ook al niet… want ik zag dus geen schroefdraad op mijn 1521 PVD… ik begreep het al niet omdat hij wel gewoon schroefde. Maar dat komt dus omdat hij een inwendige schroefdraad heeft. Bijzonder!

4 likes

Onder UV meestal wel, maar veel moderne ook.
Maar de setjes die je koopt om te relumen bevatten vaak wit, blauw, geel en groen. Denk dat er dus het verkeerde poeder gebruikt is, maar dat is misschien een autistisch trekje van mij :joy:

En inderdaad er zit dan schroefdraad in de tube en niet erop. Aan de buitenkant is veel sterker, maar is minder mooi omdat je het ziet (en als je de kroon uittrekt haakt je nagel erin…)

1 like

Is er iemand die een Matic S naast een 1521 heeft vergeleken?