Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 11)

16 likes

Oeh lekker vintage :ok_hand:

1 like

Mooie combinatie :dolphin::heavy_check_mark::+1:

Nou dat is goed nieuws!
Lekker dat je m zelf kan servicen :heavy_check_mark: dan heb je de regie zelf in handen :smirk:
Mooie patina heeft ie!

1 like

Dat is wel interessant, wist ik eigenlijk niet :face_with_monocle: Dus oudere lume licht groen op? Of heeft dat te maken met het verschil tussen luminova en tritium?

Nog interessanter! :grin: Dat begreep ik dus zelf ook al niet… want ik zag dus geen schroefdraad op mijn 1521 PVD… ik begreep het al niet omdat hij wel gewoon schroefde. Maar dat komt dus omdat hij een inwendige schroefdraad heeft. Bijzonder!

3 likes

Onder UV meestal wel, maar veel moderne ook.
Maar de setjes die je koopt om te relumen bevatten vaak wit, blauw, geel en groen. Denk dat er dus het verkeerde poeder gebruikt is, maar dat is misschien een autistisch trekje van mij :joy:

En inderdaad er zit dan schroefdraad in de tube en niet erop. Aan de buitenkant is veel sterker, maar is minder mooi omdat je het ziet (en als je de kroon uittrekt haakt je nagel erin…)

1 like

Is er iemand die een Matic S naast een 1521 heeft vergeleken?

De fiffer is trouwens ook een grappig voorbeeld:

De lume licht groen op:

Maar onder UV licht zie je dat de pip groen oplicht en de plaat blauw:

Vandaag mag de NA mee op rubber:

15 likes

Had hem in mijn NA gezet maar hier ook even. Ik heb keuzestress, ben met Erika in de weer voor een strap en ik krijg 3 opties;

set up erika

De middelste heeft wel mijn voorkeur, maar ik draag wel altijd spijkerbroeken dus de blauwe kan ook.
Eerlijk gezegd vind ik het iets te veel van het goede om er 2 te nemen (ik geloof dat ze 90 euro per stuk zijn) omdat ik aan het kijken ben voor een daily die ik dit jaar wil aanschaffen voor mijn 60ste levensjaar.

6 likes

Ik vind ze eigenlijk alledrie wel kunnen. Dus gewoon nemen welke jouw

2 likes

Alhoewel het niet helemaal mijn kleur is, vind ik die middelste het beste staan. Matcht het beste met de wijzerplaat.

2 likes

Toegang verkregen tot de kroeg met deze NA. Mijn eerste Squale.

19 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Felicitados :1st_place_medal:

1 like

Om eerlijk te zijn vind ik ze allemaal niet zo mooi kleuren bij het horloge :sweat_smile:
Maar van deze 3 zou de zandkleurige het beste passen.

1 like

Gefeliciteerd met de NA en welkom in de kroeg!:beers:

1 like

Is ook een antwoord. Genoeg keuze bij Erika, wat zou jij voorstellen?

1 like

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een originele Erika heb gehad, alleen van CNS, maar ik vind dat elastische niet fijn. Ik zou dit horloge op een cognac lederen band zetten met wit stiksel denk ik.

1 like

Yes :+1:t2:

1 like

Thanks☺️