Ja , beetje zoiets als jij hebt. Niet die nieuwe
Heel belangrijk voor mij!
Of om het moeilijk te maken
Al moet ik wel zeggen dat dit materiaal wat slapper maar ook soepeler is
Mijn voorkeur Stew-Ard.
Nu bestellen voor onder de kerstboom?
Daar kan je wel rekening mee houden ![]()
Ik signaleer een gat in de Europese markt voor dit soort straps… Tech.Straps.nl ![]()
Ik ben je eerste klant ![]()
Mede forum leden, het Squale virus begint steeds meer vat op mij te krijgen…![]()
Eigenlijk vooral na de advertentie van @Fargo zijn HFLE i.c.m de zoektocht naar een wat kleurrijker sportief horloge voor de collectie/zomer (donker slaat nu vooral de toon).
Vanwege de twijfel of de maat wel bij mijn 16/16,5cm pols past én het niet kunnen vinden van een moment in de agenda om langs te gaan, heb ik niet doorgepakt. Maar het virus is wel wat extra aangewakkerd.
Nu heb ik aan jullie deskundigen drie vragen:
-
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die mij iets kunnen vertellen over de combinatie van polsmaat + het 1545 model?
-
Zit er een Squale dealer in A’dam? Op de Squale website staat Amsterdam Watch Company maar door de AWC website en socials twijfel ik.
-
In het geval het antwoord op vraag 2 negatief is; is er toevallig een forumlid in de regio Haarlem/Amsterdam met een HFLE of grijze/lichte 1545 die ik eens kan passen?
Bedankt! ![]()
Wat leuk dat het Squale virus je zo te pakken heeft. ![]()
Heb je zelf al horloges met een diameter van 40mm?
Ik persoonlijk vind het juist fijn als een horloge ietwat bulky op mijn pols ligt. Ik heb zelf 17,5cm polsen en draag net zo goed 44mm.
Met een pols van 16/16,5cm zou misschien 38mm misschien toch wat beter staan. Maar dat is een smaak dingetje.
AWC is gewoon een fysieke winkel in Amsterdam en de website is van hun.
De HFLE van Fargo zat bij mij ook onder de knop, maar net de Beams gekocht dus eerst daar maar eens van genieten. De HFLE moet er sowieso nog komen ![]()
Mooi dat het Squale virus je zo heeft gepakt. Bij mij was het de 1521 Blue Blasted van @TagEd waardoor ik verkocht was.
AWC heeft een website waar een aardig aanbod aan Squale te vinden is Amsterdam Watch Company | Vintage & new watches, and special editions
Ik heb geen idee waarom ik eerder die Squales niet te zien / gevonden kreeg…![]()
Misschien dat ik in combinatie met het vintage label van AWC onterecht de conclusie trok dat ze geen nieuwe modellen verkopen. Anyway thanks voor het reageren beiden.
Vwb de vraag van @Kleine_gup_in_grote_oceaan over 40mm:
ik heb daar over het algemeen niet de beste ervaringen mee, maar het ligt vooral aan de lug-to-lug maat. Daarom is het ook zo lastig inschatten of iets past op basis van specs voor mij. Ik neig doorgaans wel naar 38mm of kleiner maar een duiker mag wat groter/lomper zijn idd. Een Pelagos 39 gaat wel goed op mijn pols trouwens.
Je bent welkom in Assendelft ! Stuur maar pb
Bij mij ook. Daarom heb ik die van TagEd ![]()
Ik had het even gemist hoor. Maar heb je de 1521 al uitgesloten? Want dat model draagt per definitie een stuk kleiner dan je zou verwachten. Je kan hem 2 weken proberen als FIFFER. Had je die ook al gevonden?
Op basis van de afmetingen eigenlijk wel. Plus qua prijsklasse natuurlijk ook weer een stapje hoger.
Moet ook eerlijk toegeven dat vooral de kleurencombi van de HFLE heel veel deed icm de keramische bezel…
Haha, de OG
Woohoo, ik ben een influencer!! ![]()

![]()
Haha, ja klopt. En nog steeds blij dat ie zo goed terecht is gekomen en zo goed verzorgd wordt!
![]()
Voor mij geen probleem om een keer ergens in Haarlem af te spreken. Ik heb de HFLE 1545 én een 1521. Kun je die ook gelijk een keer passen. Stuur maar een PB!
Als ik bovenstaande zo lees zijn jullie,
ge Ed-Fluenced ![]()
Zodra er binnenkort iemand GLASSBOX INCOMING roept weten we dat het waar is. ![]()
Edit: @TagEd plaats nog eens een plaatje ![]()