Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 11)

Helaas heten we niet allemaal @louis:crazy_face:

En gelukkig kan ik van de verdiensten, een paar keer per jaar op vakantie, m’n hobbies hebben, sparen en m’n rekeningen betalen. Dat is dan weer een pluspuntje voor als je geen @louis heet. :joy:

1 like

@Kleine_gup_in_grote_oceaan dan mag je een tevreden mens zijn!

Plaatje voor de sfeer :sunglasses:

6 likes

Goede morgen duikervrienden :smile:

13 likes

De Nitrox weer snel ingeruild ja, jammer dat hij niet beviel.
Vind hem nl wel speciaal en net wat spannender, deze stukje veiliger. :wink:

1 like

Shiny hoor, hier bij de groeten van zn iets meer ingetogen broertje:

10 likes

Dat ook.
Maar vond een stalen band to h wel lekkerder dragen😅

1 like

Thanks, zn broertje mag er ook wezen hoor! En
Moet altijd aan een blauwe cosc denken als ik die zie :heavy_check_mark:

1 like

Hoe meet je dat dan :thinking:

1 like

12 likes

Gewoon opschrijven/onthouden/of anderszins vastleggen wanneer je hem af doet/weglegt en dan zie je vanzelf waar ie op stil staat (ff opletten als het zowel 2 uur 's nachts als 's middags kan zijn ;), dus dan kijk ik wel even om 12u 's middags bijv. of ie nog loopt) :man_shrugging:

Ik heb hem bijv. op 3 december 11:25 gewisseld en in de doos gelegd, en hij is gestopt op 6 december 8:05. Dan kun je zelf uitrekenen of aan Google/chatgpt/gemini whatever vragen hoeveel uur daar tussen zit. → 68u40min :wink:

Doxa Sub 300, 6 dec 19:21 —> 8 dec 10:01 = 38u40min

5 likes

Ahh okay, ja duidelijk zo :+1: Thanks!

1 like

Heerlijk toch, zo’n forum voor (watch)nerds!?
Enthousiaste jonge mannelijke nerd in vlinderdas en bril die gloeiende  gloeilamp boven het hoofd houdt en met wijsvinger omhoog gebaart alsof ze  een briljant idee hebben terwijl ze tegen schoolbord staan |

5 likes

Eens, en lekker actief!

2 likes

Hoezo das toch gewoon normaal :crazy_face: :sweat_smile:

3 likes

En de 1545 in de middagwissel:

11 likes

En toch, he… Geen zin om een heel nieuw topic te maken, hierover. Dus even de vraag, hier in de kroeg. Ik luister behoorlijk veel verschillende horlogepodcasts. En in relatief korte tijd hoorde ik in verschillende, toevallig(?), de podcastmakers aan horlogeforums refereren als iets uit het verleden.

image

Dus ik vroeg me af: is dat zo? Zijn online (horloge)forums een beetje een antiek ding, voor ouwe mannetjes?

O.k., even een plaatje van m’n WOTD, dan ook maar. Geen Squale. Maar m’n andere lievelingsmerk.

11 likes

100%, ik hoor daar met mn 36 ook al bij.
Hoezo luister jij podcasts? Dat is toch meer iets voor de jeugd?

8 likes

Mwoah valt volgens mij wel mee :thinking: ik zou mezelf in ieder geval niet als oud mannetje omschrijven :stuck_out_tongue_winking_eye: volgens mij hebben ‘we’ ook best veel (nog) jonge(re) leden :man_shrugging: maar wat is dan the place to be? Instagram etc. waarschijnlijk? Dat heb ik allemaal niet, dus dit is ook mijn enige uitlaatklep :joy:

5 likes

Ik denk trouwens dat gewoon horlogeforums bashen omdat ze daar hun ideeën stelen.

1 like

:grin:

Ik ben ook een jeugdige 50er. :wink:

Geloof het wel. En TikTok. Ik heb wel een Insta-(horloge)account. TikTok is meer het domein van mijn kids.

Dat vind ik een interessante theorie, waarin best 'ns wat waarheid kan zitten!

2 likes