Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 12)

Goeie smiddags :smile:

13 likes

Ja, die kende ik wel.

Ja, wel grappig. Maar een beetje een gimmick. Heb er wel 'ns een of twee zien langskomen, op het forum.

heb ik dan nog nooit gezien. :thinking:

Nja, dat kan niemand voor je beantwoorden, behalve jij, natuurlijk. :person_shrugging:

Zijn de horloges van de links wel Squale? Het staat er toch nergens op?

Absoluut. Squale als OEM, i.i.g. de kasten, jaren ‘80 / ‘90.
De kans dat er een tweede fabrikant zo identiek hetzelfde maakt lijkt me nihil.

Het origineel: Roger Ruegger on Instagram: "I am dying right now for someone to ask me for directions. 😂 The Squale Rambo was probably not only a lawsuit waiting to happen, but also one of the few watches that combined a compass with a (quartz-powered) watch. Produced from 1984 on (and sold by several brands). #squalerambo #compasswatch #squale #squalewatches"

Blijkbaar zelfs als de Sinn 171, met (quartz) GMT uurwerk:

Plaatjes voor de sfeer, van https://20centurywatches.com/squale-rambo/

7 likes

@LunarWatches heeft er eentje geloof ik.

Zal eerder zijn om het rammelen van de inhoud tegen te gaan?

1 like

Yep, ik zag het!

3 likes

Ik heb er ooit 1 of 2 voor 300/350 voorbij zien komen. Compleet met compas!

Ja, €350, dat zal de prijs wel ongeveer wezen…
Ze zijn in ieder geval niet zeldzaam. Als je goed zoekt kom je er al snel meerdere tegen op bijv. Ebay, onder veel verschillende merken.

Er zitten best leuke bij! Bijv. deze Wyler, hoe toepasselijk: Orologio wyler vetta compass acciaio pvd military watch vintage swiss made clock | eBay

Grappig (maar ergens wel logisch) dat een vrijwel identiek exemplaar van Sinn meer opbrengt dan een generiek plakmerk. Overigens valt me op dat de Sinn exemplaren de kroon bij de 6 hebben, en veel andere de kroon op de 12, dus de klassieke bullhead.

Die wat ik heb gezien, waren wel echt met het logo Squale.

1 like

Klopt, heb ik ook een paar keer voorbij zien komen, maar met een ander “merk” op de wijzerplaat zie je vaker voorbij komen.

1 like

Het is natuurlijk leuker als er Squale op de wijzerplaat staat…

2 likes

Ja, da’s natuurlijk extra lekker.
Maar genoeg ‘bewijs’ dat de andere (vaak vrijwel identieke) exemplaren ook gewoon OEM zijn, net zoals er veel verschillende 1521’s en Master’s onder ander logo bestaan…

7 likes

Ik heb er inderdaad eentje, draag hem graag. Stuur gerust een pbtje als je vragen hebt :slight_smile:

3 likes

Ik heb de mijne voor geloof iets over de 200 gekocht. Op vinted

3 likes

Zometeen jouw hele inbox vol met: doe je hem weg? :rofl:

3 likes

Haha dat zal ook wel mee vallen. Zo zeldzaam zijn ze niet zie ze geregeld voorbij komen. En is ook wel een smaak die je moet hebben :wink:

4 likes

Vandaag mijn nieuwe tiger om de pols. Draagt ook heerlijk op rubber.

11 likes

Hoeveel mm is dit model?

Deze is 38 geloof ik

Hij lijkt een stuk kleiner op de foto. :face_with_peeking_eye: