Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 12)

Ja denk alleen het glas en mogelijk de bezel lichtjes opschuren en polijsten. Ritje is ongeveer 280km totaal, dus goed te doen.

3 likes

Heel gaaf Erik! Ik weet zeker dat je onder de indruk bent van zo’n GS :ok_hand:

Heel benieuwd naar. Zo’n vintage Squale is gewoon het allerleukst. Ik wil er ook weer een “NOS” model bij. :yum:

2 likes

Cool ding, man! Gefeliciteerd! En de enige op HF, lijkt me?

NOS is leuk, maar een beetje leven is ook leuk!

Dit is denk ik met stip mijn lelijkste horloge:

Is een “Jenni Karibbian 1000” natuurlijk een totale rip-off van Jenny! Het is eigenlijk een Vostok, maar dan door een ander bedrijf verkocht op de Cubaanse markt.
Ding is echt helemaal afgeleefd en heb ik gekregen voor onderdelen, maar het idee dat een of andere cubaan dit ding jaren heeft omgehad en helemaal de shit vond waa voor mij reden genoeg om hem een sympathieke restauratie te geven:

Krijgt nu af en toe polstijd voor de lol :innocent:

6 likes

Haha, je verzint 't niet! :grin:
Maar idd wel weer een leuke conversation piece. :person_shrugging: :+1:

2 likes

18 likes

In Indonesië

2 likes

Dan denk ik dat je toch wat meer geboden hebt dan ik :wink:

2 likes

Mogguh samen.

17 likes

Mogguh.

16 likes

Dagje vreemd gaan met de Erebus. Nauwelijks meer om de pols gehad sinds de Green Ray er is.

Desondanks een fijn horloge én het dragen helpt om de koopdrang weer wat te temmen… zat de laatste tijd toch weer wat rond te kijken naar 1545’s, Citizen, HGP en Scurfa :face_in_clouds:

11 likes

houdt nooit op, ben ik bang. Het is een vreselijke ziekte, dat horlogevirus. :weary:

5 likes

Ik ben er ook bang voor, maar wil voor m’n 40ste verjaardag volgend jaar mezelf wat speciaals cadeau doen. En daar moet voor gespaard worden dus is een snack kopen dan een verstandig plan? :thinking:

2 likes

Eerst vertellen wat dat speciaals is? :smile:

2 likes

Ah ja ze gaf al aan dat ze eerst met een andere Nederlander de onderhandeling af wilde maken. Ik heb dit even afgewacht en een bedrag geboden wat toch wel flink onder de vraagprijs was, maar toch respectvol was.

En goedemorgen allemaal!

12 likes

Mooie collectie zo Pett. Van alles wat (en hélemaal in mijn straatje), plus een mooie set Squales erbij. Top.

Prachtig Tech, even afwachten :star_struck:

Ben heel benieuwd hoe deze “in het echt” is. Wat zal deze toch allemaal meegemaakt hebben… Hij heeft een mooi leven achter de rug al zo te zien.
Die bezel zou ik in eerste instantie zo laten. Eerst maar eens kijken hoe hij er uit ziet met een knap glaasje.

Haha, mooie foto zo :wink:

Deze blijft ook mooi zo met die wijzers!

12 likes

Dat weet ik zelf nog niet precies. Het lijstje wordt nog samen gesteld, maar o.a. de Grand Seiko SBGX355, SBGW289 en Tudor Pelagos 39 staan er momenteel op…

2 likes

Haha, you know the answer to that one! Moet je je daardoor laten tegenhouden? Nèh! :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ik las ergens dat je geen kinderen had, dus dan houd je flink wat te snacken over haha.

Succes met het samenstellen van je lijstje, 2 totaal uiteenlopende modellen staan er nu op dus dat wordt geen gemakkelijke keuze.

2 likes

Je kunt het ook een stuk gemakkelijker maken: gewoon allebei! :wink: :muscle:

2 likes