Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 12)

Gute morgen :smile:

Tis een prachtige Nato maar die ijzertjes en dubbele laagjes stof… :pleading_face:
Jullie begrijpen dat ik m nav gisteren opgezocht heb.

Gaat het een beetje @Kleine_gup_in_grote_oceaan ?

13 likes

Er staat op de site van bulang en sons ook een voor 17900 . Maar dan ga ik ervan uit dat ze eigenlijk niet willen verkopen

2 likes

Shit! Had je toch mooi een koopje kunnen scoren! :grimacing: :wink:

Echt een stoer ding trouwens, die quartz Master, Tim! :muscle: :sunglasses:

1 like

Das bij mij om de hoek, misschien eens een kijkje gaan nemen

1 like

Die brede minutenwijzer valt mij nu pas op bij zowel de Blancpain als de Master Quartz en de Chronofactum.

Vandaag de Blue Blasted weer eens omgeslingerd.

13 likes

15 likes

Vandaag weer 'ns de solar Tuna, die wel weer even wat zon kan gebruiken. :sunny:

13 likes

Hat gaat wel oké, alleen knallende koppijn. :expressionless:

Net wakker, na een vrij slapeloze nacht. Uiteindelijk in slaap gevallen door de fluitende vogeltjes.

Gisteren m’n laatste avondrondje gelopen met alleen zijn riem om m’n nek en flink lopen janken.

Het kan er maar uit zijn.

Zometeen lekker m’n motor wassen en de custom stickers plakken. Dan is die in ieder geval optisch helemaal klaar. :sunglasses:

12 likes

15 likes

:pensive: Dat gemis blijft nog wel een tijdje man.
Heb het 10 jaar geleden ook ondergaan, na twee weken was er toch weer een trouwe viervoeter binnen en hoop dat die nog een aantal jaren bij ons mag blijven.

7 likes

Ben er bang voor, maar hoort erbij denk ik?.

Bij ons komt niks meer… Ik wil dit niet nog een keer meemaken, omdat ik van te voren weet dat een viervoeter ons niet overleeft (als het goed is).

Eerst heb je een hele verantwoording, ook als het soms net even niet uitkomt… En naderhand zit je met een leeg gevoel en gemis. :sweat_smile:

9 likes

Klopt die gedachte hadden wij destijds toen ook, maar het gemis van een hond was sterker.

3 likes

Maar tijdens heb je het mooiste gevoel dat er bestaat met onvoorwaardelijke liefde en altijd iemand die blij is als je thuis komt of als je wakker wordt!!! :heart:

4 likes

Had ik al verteld dat ik heel makkelijk beïnvloedbaar ben, zwakbegaafd in dit geval? :rofl:

5 likes

Ah kak ja, volgende keer toch meer cash meenemen :grimacing:
Maar thanks, ik ben er echt heel blij mee :innocent:

Had hem gedeeld voor ik me bedacht dat ik er zelf wel interesse in had :yum:
Veel plezier ermee en jij ook bedankt voor het kopen. Ik kan eigenlijk m’n geld beter besteden aan dat nieuwe huis dat we gekocht hebben :joy:

5 likes

:rofl:

Nog maar een plaatje in de zon dan :sun_with_face:

14 likes

Nou, congratz met jullie mega NA!! :rofl::crazy_face::partying_face:

2 likes

Aangezien jullie het altijd wel leuk vinden als ik wat technische dingen deel, bij deze de NA.
Na wat zoekwerk blijkt het om een Master kast te gaan te gerebrand is als 50 Atmos, deze wordt vaak liefkozen de FF kast genoemd om dat deze kast ook voor de Blancpain gebruikt werd (maar volgens mij dan met doorgeboorde gaten in de kastpoten).

Ik had de bezel er al even afgewipt, de veer die de draairichting blokkeert mist, die moet ik dus even uit een andere halen om na te meten en na te maken, of eens een lieve mail naar Squale sturen, misschien toch eerst zelf proberen.

Wat je hier ook ziet is dat het glas op zn plek gehouden wordt door een schroefring, je raadt het al… even snel een vervangend glaasje scoren is er echt niet bij:

Maarja, deze is wel flink geleefd:

Het is mineraalglas, dus in theorie is hij te schuren en polijsten, maar er is een minder invasieve methode beschikbaar :innocent:

Jullie kennen vast allemaal wel de Carglass reclames?

Onze vrienden uit het verre oosten leveren ook DIY glasreparatie hars, dus daar doen we een paar druppels van op het glas:

Dan een gladde folie erover en de UV-lamp erop:

Folie eraf trekken en tadaaaaa:

Net magie :magic_wand:

Het uurwerk is gelukkig nog origineel (ik was even bang dat ze die 6 jaar geleden misschien vervangen hadden door een modernere oid)

Het is een ESA AS 536.121:

Hier heb ik alleen de wijzers even goedgezet zodat de datum mooi om 12 uur wisselt en de secondewijzer beter op de minutenstreepjes tikt en dan weer in elkaar.

En natuurlijk een druktestje, 6 bar/60m, meer kan mijn testapparaat niet aan :rofl:

Met vlag en wimpel geslaagd!

Dus leuke Von Buren band erop en shinen :star_struck::smiling_face_with_three_hearts:

Verder niks meer aan doen!!! :sunglasses:

29 likes