Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 12)

Ik zet hem nog een dagje door hoor :orange_heart: :blue_heart:

15 likes

Ik ben niet verbaasd. Wilde je al tippen maar zag dat ie al gereserveerd was :grin:

Goede morgen allemaal :slightly_smiling_face:

12 likes

Die reactie heb ik van meerdere gekregen gisteren :sweat_smile:

1 like

Dadelijk richting het Spaanse zonnetje :ok_hand:

14 likes

Nice! Congratulazioni!:partying_face:

Lekker! Veel plezier!:flight_departure::sunny::sunglasses:

Enne, Buongiorno a tutti!:coffee:

11 likes

Mooi zo! Vooralsnog een goede switch geweest dus?

1 like

Ja, absoluut! En jij? De gas guzzler :wink: al omgeruild voor een elektrische?:zap::blue_car:

1 like

Geniet ervan kerel! :sun_with_face:

I missed that!

Nieuwe auto dus, welke? En gefeliciteerd ouwe dibbbes.

1 like

Als hij slim is blijft hij lekker met de diesel rondknorren!
Ik zou mijn elektrische perenkist graag ruilen voor eentje op dinosap…

1 like

Thanks, man!:smiling_face:

Hmm, nee. Absoluut niet. Heb nu ruim 35 jaar (heel wat verschillende) bezineauto’s gereden en dit rijdt zoveel fijner! En lekker thuis laden. Ik had ook gerust weer een benzineauto kunnen kopen of een hybride. Maar ben heel erg content met m’n EV en wil zeker niet meer terug!:zap::blue_car::smiling_face:

8 likes

Ik ook niet hoor. Elektrisch rijden is echt heerlijk!

3 likes

Aaah nice, een Scenic!

Ik rijd inmiddels ook alweer een anderhalvmaand een Renault Symbioz Alpine.

Rijden lekker die mpv’s toch?

2 likes

Zekers. Maar als sleurhut-eigenaar toch gekozen voor hybride. Thuis laden op de zonnepanelen en een km of 50 (75% van mijn ritten) volledig electrisch toeren.
En even een plaatje vannmijn klokkie van de dag……

10 likes

Het rijdt ook niet verkeerd, maar na 2 jaar ben ik nog steeds niet gewend aan dat continu laden (ik rij vaker 300-600km op een dag). En heel cliché maar ik mis “de ziel”

2 likes

Ben je vrachtwagenchauffeur :crazy_face: ?
De dagen dat ik >300km rij op een dag zijn wel zelden. 400 km op 1 lading red ik wel eenvoudig

2 likes

Ik als geen sleurhut-eigenaar, heb ook een Hybride. Als ik ergens een hekel aan heb, is een half uur moeten stoppen om te kunnen tanken.

Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

3 likes

Hahah nee kwaliteitsmanager en moet vaak op bezoek bij leveranciers, klanten, beurzen en vakgroepen etc.

Oh en bijna vergeten! Lekker lunchen in de zon op een terrasje in Elburg met de Sole Cascante om :sunglasses:

14 likes

Kwestie van omdenken. Nederlanders willen zo snel mogelijk op eindbestemming aankomen. 500km blazen, 5 minuten tanken, 500km blazen enz. En dan eerste 2 dagen bijkomen van de reis.

Als je je laadbestemmingen ziet als benodigde rustmomenten om veilig te blijven rijden en ze uitstippeld op een goeie plek wordt de reis meer onderdeel van de vakantie :slight_smile:

6 likes

Snap ik wel. Ik ben daar alleen nog niet aan toe. Daarbij vind ik het allemaal maar een wassen neus.

Zeker als je straks tijdsloten krijgt en maar op bepaalde momenten mag laden vanwege de landelijke net congestie, omdat we een tekort aan stroom hebben en wat alleen maar erger wordt doordat ze iedereen op stroom willen met alles.

Men vergeet alleen dat het maken van elektrische voertuigen (lees: accu’s) tig keer meer co2 uitstoot heeft dan dat een benzine auto ooit zal uitstoten tot aan de sloop.

Maar goed, dat moest ik eigenlijk niet aanhalen op het forum. :face_with_peeking_eye:

3 likes

Mooi :ok_hand:t3::ok_hand:t3:

Ik ben nog steeds aan het oriënteren eigenlijk, maar niet zozeer voor de overstap naar elektrisch, maar meer welke auto het dan moet worden…

Heb inmiddels wel een proefrit gemaakt met de Hyundai Kona en dat beviel erg goed. Eén Kona N-Line Sky zou het dan moeten worden. Kleur nog niet 100% over uit maar Ultimate Red maakt de meeste kans:

Verder nog wel bij wat andere merkdealers wezen kijken, maar daar zat vooralsnog niets tussen wat aan de eisen voldeed en/of binnen de financiële mogelijkheden past.
Hoop ergens aankomende weken nog tijd te vinden voor een bezoekje aan Alfa Romeo (Junior & Tonale), Cupra (Born & Raval) en Skoda (voor de Elroq).

Merk alleen dat ik twee dingen een uitdaging zijn voor mij: een keuze maken die vooral op rationaliteit i.p.v. emotie gebaseerd is én de keuze of ik tweedehands ga kopen of iets nieuws ga leasen…:thinking::man_shrugging:t4:

En afgezien van bovenstaande ben ik hard aan het proberen mijn vriendin te overtuigen van de voordelen van een gezamenlijke auto zodat ze financieel mee participeert en het budget omhoog gaat :sweat_smile:

4 likes