Als ik heel eerlijk ben, ik hoefde ‘m niet per-see op staal, maar die was dus gek genoeg goedkoper. Ik zal op een gegeven moment voor Quick release FKM rubber gaan in zwart, blauw en oranje.(die liggen al in de la te wachten)
Na bestellen bleek deze versie toch niet op voorraad te zijn. Misschien is dit een soort tussen oplossing geweest om toch nog vlot te leveren? Ik ben (nog) geen Squale kenner maar eerlijk gezegd vind ik de deze band al glimmend genoeg.
Vraagje aan de meer ervaren Squalista’s, is het geluk of is het normaal dat zo’n nieuwe 1521 echt super strak loopt? Misschien 1 seconde verschil op de eerste 24 uur….
Dat zou ik ook wel willen… vrij consistent zo’n -15 spd hier, vind ik echt wat veel, ondanks dat ik eerder gezegd heb dat het voor mij geen chronometer hoefde te zijn.
Een standard-grade (niet Elaboré) SW200-1 is “adjusted in 2 positions; expected accuracy of +/-12 up to +/- 30 seconds per day” dus blijkbaar is dat nog acceptabel.
Snap ik! Ik mag dan wel niet zo autistisch zijn als @VriesKou maar heb toch ook graag dat mijn horloges redelijk in de pas lopen.
Das dan wel het voordeel van wat gereedschap hebben, is het (vaak) zo gepiept
Overigens moet ik mezelf corrigeren. Het schijnt dat de moderne (2023+?) 1521’s allemaal een Elaboré-grade SW200-1 gebruiken.
D.w.z. “ adjusted in 3 positions with an accuracy of +/-7 sec/day up to +/- 20 sec/day.”
Het staat overigens niet écht duidelijk op bijv. site van Gnomon.
Het is een beetje een discussie in horloge-land maar mijn eigen indruk / ervaring is dat nieuwe horloges de eerste tijd nog wel wat ‘inlopen’. Meestal overigens juist wat consistenter na enige tijd.
Dat is ook mijn ervaring. Mijn 1521 Ocean loopt gemiddeld +13s/dag en mijn Galeazzi +10s/dag.
Niet heel slecht, maar kan beter. Gelukkig wissel ik vaak genoeg van horloge dat het niet echt een issue is