Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 12)

Goedemorgen Squalistaas :sunglasses::es:

14 likes

Zo :wink:

6 likes

Polished is de overduidelijke winnaar :rofl:

2 likes

Wacht even… ik was zelf nog vergeten te stemmen :crazy_face:

6 likes

:joy:

1 like

Misschien wel, ik heb blasted gestemd omdat ik die zelf eerder zou dragen, (valt minder op) maar niet omdat ik het mooier vind….

3 likes

Nu maak je het wel heel ingewikkeld :joy:

1 like

Ai, het stil liggen in de kluis afgelopen maanden heeft mijn 1521 MM niet goed gedaan! Bijna +14 s/dag… dat is wel een beetje (te)veel. De komende dagen (op de winder) maar even bijhouden of dit zo blijft. Gelukkig zit 'ie nog dik in de garantie. Maar eens kijken of hier wat aan gedaan kan worden. Want dit zint me niet.

Als jullie me zoeken, ik ga weer even naar het Tudor hoekje. :wink:

8 likes

Toch niet onder de garantie zeker? :sweat_smile:

Waarom niet … :thinking:

Bijna 14 seconden te snel vind ik niet echt normaal voor een horloge in deze prijsklasse. Zo heb ik ze (SW200-1 Elaboré) ook niet eerder gehad. Hoewel? Mijn eerste Matic liep ook veel te snel en die is toen, volgens mij ook onder garantie, keurig afgeregeld door @royke74. Liep daarna +0,01s/dag. Dat was een feestje!

Als dit over een paar dagen nog zo is gaat 'ie gewoon op de post, naar @Chronofactum in dit geval.

3 likes

Omdat dat gewoon binnen specs is voor zover ik weet? :man_shrugging:

Is mij niet geheel onbekend hoor bij een Squale 1521 :sweat_smile:

2 likes

Ik had al zo’n vermoeden dat je hiermee terug zou komen …

De specs geven een gemiddelde van +/- 7s. ik meet nu een gemiddelde van +13,6 (in praktijkomstandigheden).

Het is geen Seiko 5 uurwerk. :sunglasses:

Mocht jij overigens gelijk hebben, gaat 'ie meteen weer de verkoop in. Ik accepteer zo’n afwijking niet bij een horloge in deze prijsklasse. Sorry.

Die van mij liepen allemaal prima, tussen de -2 en +3 ongeveer. Kennelijk mazzel gehad. :wink:

2 likes

Ja op basis van 1 meting, das niet echt een gemiddelde toch :stuck_out_tongue_winking_eye:

En daaronder staat vlgs mij dat ie in een bepaalde positie 20s/d naast mag lopen?

Maar een SW200 gaat toch niet ineens beter lopen in een duurder horloge?

O nee hier echt hit or miss

2 likes

Ok, je krijgt gelijk! :beers:
En toch gaat 'ie terug als het zo blijft.

1 like

Vrij gemakkelijk (te laten) afstellen, toch?

3 likes

Ik vermoed van wel! Komt goed dus. :slight_smile:

2 likes

Eerlijk gezegd boeien die afwijkingen me in een sw200 of miyota helemaal niks.

Staan vaak genoeg weer stil om weer gelijk te zetten, en het moment dat die 15 seconden een zaak van leven en dood zijn vertrouw ik dat niet toe aan een stel tandwieltjes om mijn pols.

Enfin, bij mijn cal 400 vind ik het al wat anders dus prijs / status doet wel beetje mee.

1 like

Hahaaa yes :v:t3: snap ook wel dat je het irritant vindt, zeker naast Tudors die waarschijnlijk wel rond die 0 lopen :sweat_smile:

Wie weet lost het zichzelf vanzelf op? Kan het niet een beetje droog/stroef worden van even stil liggen ofzo :man_shrugging:t3:

Ik heb daar zelf ook altijd last van :laughing:

3 likes

Hoe zou zoiets eigenlijk werken? Ik weet bijvoorbeeld dat zo’n sw200 cosc versie is van die blauwe squale. Kun je mijn gewone sw200 ook cosc afstellen of is dat dan toch anders?

1 like

Dat kan, alleen is ie dan niet gecertificeerd :wink:

En mag er geen ‘Chronometer’ (+officially certified etc) oid op de plaat staan :wink: maar die kan je natuurlijk ook tussen de -4 en +6 s/d laten afregelen

1 like