Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 12)

Ha, juist ja.

Toen ik hem in september kocht liep 'ie +6s/dag. Dus inderdaad kan zomaar iets met het stilliggen te maken hebben dat 'ie nu ineens 8 seconden sneller loopt. En ondanks dat ik nog maar één meting heb gedaan is het wel de gemiddelde afwijking over 24h en daar zal best een uitschieter naar 20 seconden bij hebben gezeten. :wink:

De rooie BB41 doet rond -1 en de Pelagos Ultra +3,5.

Ik vind 14 gewoon echt teveel, dat is elke 4~5 dagen één minuut te snel. Voor een modern uurwerk in een duurder horloge vind ik dat echt niet tof. En jawel, prijs doet ertoe. Vind ik. Een vijfje van 150 euro mag van mij best 30 seconden afwijken. Een horloge van 1500 euro niet. Punt.

Wel leuk, kan me weer ergens druk om maken! :joy:

Plaatje voor de sfeer …

13 likes

Even zitten spelen op chrono, en benieuwd naar de mening van de echte squalistas.

Is het cosc cerificaat op de 1521 het prijsverschil waard tussen bijvoorbeeld classic (list 1460 op staal) en de classic cosc (list 1990 op staal)

1 like

Ik vind van niet.
De Classic is sowieso mijn favoriet. En dan bedoel ik deze, de Squale 1521-026A …

Ik vind de kastafwerking van de COSC wel heel erg tof! Deels brushed satin finish, deels polished. De wijzerplaatopbouw vind ik van de Classic leuker, meer een vintage vibe. Allemaal smaakdingetjes.

Qua uurwerk? Ach ja, leuk COSC-gecertificeerd maar mijn blauwe (zie foto hierboven) liep +3s/dag terwijl drie van de vijf Classics die ik heb gehad strakker liepen. Je moet een beetje mazzel hebben zoals ik met @VriesKou ook al besprak. :wink:

8 likes

Het verschil is niet alleen het certificaat hè :sweat_smile:

Ik snap het wel, maar ga je hem denk je vaak veel langer dan die 4/5 dagen dragen? :wink:

Daar ben ik het ook wel gedeeltelijk mee eens, want zo’n Seiko heeft een prul uurwerk en dat weet je als je hem koopt. Maar zo’n SW200 zit ook in horloges van 400/500? Vind je het dan wel oké? Squale heeft die 1521’s gewoon flink overpriced (vind ik, want ze lepelen er hetzelfde uurwerkje in zonder daar zelf nog een fatsoenlijke kwaliteitscontrole op te doen)

4 likes

Volgens mij niet hoor. Een 1545 heeft een standaard uitvoering, geen Elaboré/Top of COSC. En daar zitten (ook kleine technische) verschillen in.

Maar goed, ze heten wel allemaal SW200-1 natuurlijk … :wink:

Dat is meestal de tijd waarbinnen ik weer iets anders wil. :joy:

2 likes

Als reactie op het 5e snel lopen…
Ik vind het ook niet kunnen!
Squale moet is wat meer aandacht aan kwaliteit en after sales schenken!
Ik ben bij Sinn aan het kijken…, zelfde prijs klasse en strak lopen. 1 a 2 seconden
Nee Squale is absoluut niet zaligmakend!

2 likes

Ow leuk! Welke heb je op het oog? Heb er zelf ook een paar gehad, toffe horloges van een leuk merk met ook een lekker verhaal.

3 likes

Hahahaha,

Sorry, ben nu pas online… Was de hele dag druk in de spuitcabine.

Dat is inderdaad lang geleden. Maar dat zijn Puma’s.

Nu ff douchen en dan naar een verjaardag.

2 likes

Proost! Even een Koreaans bbq’tje…. (Sorry voor de slechte foto)

12 likes

Oh oh, je ziet wel waar de aandacht ligt …
Biertje staat er scherp op! :see_no_evil::wink:

5 likes

O.k., maar da’s wel heel wat anders. Wel zomers kleurtjes en ook wel interessante wijzerplaten. Misschien een tikkie intens. :face_with_spiral_eyes:

:beers:

1 like

Inderdaad het is Te dus het feest gaat niet door

Oh Oops GIFs - Find & Share on GIPHY
Hoop niet dat ik je dat laatste duwtje heb gegeven…

2 likes

Ik had mezelf al een duwtje gegeven nadat ik het gecommuniceerd had…

2 likes

Gelukkig in de goede richting dan :stuck_out_tongue_winking_eye: zo’n 556 is leuk hoor, maar dan wel gewoon een zwarte :sweat_smile:

2 likes

Ik vind de flieger Chrono ook wel mooi

2 likes

Zeker :ok_hand:t3: 356 of 103? (Ik vind de laatste mooier :wink: )

1 like

Of de 144, Porsche design vibes :ok_hand:t2:

1 like