Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 13)

Ja, die is best heftig. Vooral door dik glas flink topzwaar. Toch is de kast zo goed, dat ik hem fijn vind dragen.
Je moet m wel stevig aansnoeren en nato is niet te doen door de extra hoogte.
Ik moet nog Mankey single pass testen erop binnenkort.

2 likes

Tof ding @Lux , ben benieuwd naar de plaatjes. Het Galeazzi logo ziet er wel apart uit zo, “printed inside the crystal”. Ben benieuwd!

Crosspostje

9 likes

Ik vind hem ook wel leuk. Beide banden staan goed.

Congratulazioni!! :ok_hand:t3:

2 likes

Even een cross vraag; wat vinden wij hier van de zwarte 1545 met Submariner looks?

Ben al een tijdje beetje aan het kijken/oriënteren naar een zwarte duiker met keramische bezel van max 40mm en max 1k. Nu wil het zo zijn dat ik echt niets met een Submariner heb (net als met de meeste Rolex modellen), maar bijv de nieuwe Longines Hydroconquest wel erg leuk vind (vooral die common wealth games versie, maar nu dwaal ik af :sweat_smile:).

Maar telkens als ik de zwarte 1545 tegen kom denk ik; ja, deze vind ik dan wel weer smaken.

Komt dit door het dubbele Squale logo, de wens een 1545 toe te voegen aan de collectie, het ontbreken van de Mercedes hands of is het iets anders?! :thinking: op de één of andere manier voelt die toch onderscheidend genoeg ondanks de duidelijke inspiratie.

Ben benieuwd naar jullie gedachten en ervaringen. En evt. leuke alternatieven.

En aangezien een post leuker is met plaatjes:

8 likes

ik vindt hem tof maar de versie met merchands trekt me toch meer…

Ik vind de ferrovia variant wel gaaf van de 1545. Net een tikkie meer Squale met de oranje minuten wijzer.

image

10 likes

Dat laatste is, denk ik, het (mogelijke) probleem. Als je er recht op kijkt, wordt het 1 geheel, maar kijk je vanuit een hoek…
Daarbij komt natuurlijk ook nog de ‘vochtmelder’ die al een dikkere laag heeft op de helft van het logo.

Ik ben ook benieuwd.

2 likes

Yes👍🏻 helemaal mee eens.

4 likes

Je bent me voor, dat was ook het eerste wat ik dacht… (@HFLN )

2 likes

Volgens mij wel 'ns eerder besproken, in de kroeg. Maar

is niet slechts een horloge

Al lang geleden maakte al heel lang geleden een dergelijk horloge, in opdracht van Blancpain.

Dus ook dit model heeft een stuk historie.

Dat gezegd hebbende

Ja, dan is dat toch eigenlijk waar het om draait? :person_shrugging:

is idd een goede suggestie, vind ik ook! :+1:

5 likes

Interessant detail, lastig voor ‘wrist-shots’ :wink:

1 like

Squale fratelli, even stemmen, hier! :muscle: :white_check_mark:

Wristwatch Battles! 3…2…1… FIGHT! (Deel 6) - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

2 likes

Helemaal mee eens!!

Ik heb ook de MK2, maar die mist weer wat charme tov de FV:

9 likes

Ik zeg, naar goed HF gebruik, budget oprekken en voor de Longines Common Wealth gaan, kun je de rest van de discussie achter je laten :stuck_out_tongue: . Ik vind het overigens een mooi horloge, en kan de geschiedenis van bovengenoemde foragenoten volgen, al vind ik persoonlijk een klodder verf voor lume afschuwelijk en wil ik ten alle tijden opgelegde indexen met lume of lumeplots zoals Bark & Jack versie in samenwerking met Christoper Ward of zoals de Ocean to Orbit Himalaya lumeplots.

1 like

Bedankt Ed, nooit geweten :+1:

Maakt deze Squale toch een stuk leuker, merk nu dat ik iets te vaak naar de sub 37 kijk :sweat_smile:

1 like

Idd - en de full frontal fotos zijn meestal niet het mooist, mooier met wat perspectief.

1 like

Snap ik, mooi maatje

1 like

BB54 gehad, maar net iets te veel gilt. Heeft de Squale dan weer niet :ok_hand:

1 like

Goedemorgen!

16 likes

Ik snap even niet goed hoe je bij dit model uit kan komen als je niets met een Submariner hebt. Zelfs de indices zijn nagenoeg hetzelfde…
Persoonlijk mist dit model alles van Squale wat ik tof vindt.

Kijk eens naar de

Daar zie je gelijk de hele Squale look terug, inclusief de overeenkomst met de ouderwetse Blancpain die Squale heeft gemaakt.

In mijn ogen veel meer Squale, en een lekkere eigen smoel ondanks de overeenkomsten in de kast en bezel met de Submariner.

6 likes