Ik heb zelf een naar mijn mening een mooie Longines (Zulu time) waar ik echt blij mee ben maar over de zeer populaire nieuw Hydroconquest ben ik minder enthousiast. De zwarte met grijze ābezelā vind ik dan de mooiste versie maar ik mis het Longines gevoel. Volgens mij stuurt de kroeg (inclusief ikzelf) je naar die āFeroviaā maar die is op dit moment bij Gnomon niet op voorraad. Je kan daar wel gerust bestellen als die weer leverbaar is, wel even vooraf mailen en vragen naar het opgeven van een lagere import waarde.
Dat vond ik voorheen ook mooier maar als je de geschiedenis van Squale bekijkt dan āhoort het wel zo te zijnā (en niet alleen bij Squale)
Kijk, deze kende ik dus nog niet. Goede suggestie en heeft inderdaad gelijk meer Squale DNA.
En dit stukje historie wist ik dan ook niet. Dank, zo leren we bij! ![]()
Zeer zeker.
Die doet mij dus ook niet zo veel. Alsof de som der delen net niet voldoende zijn.
Maar die Ferrovia ziet er goed uit bij jou!
Hahaha zat al op deze opmerking te wachten, maar dat is een verdubbeling van het budget. Plus zoān 1545 is nog eens onder het budget ![]()
Deze voorkeur heb ik in principe ook, maar bij de Ferrovia past het dan wel weer goed icm de oranje wijzer. En historie accuraatā¦
Ja en dat was dus ook precies het punt van mijn post; heb niets met de Submariner maar vind die 1545 toch wel smaken. Waar zit het dan in? ![]()
Mee eens en ben blij dat ik nu bekend ben met de Ferrovia versie + historie van het model. Voelt inderdaad meer onderscheidend en meer Squale.
Goede tip @GertNL , dank! ![]()
ā
En de rest voor het reageren, delen van kennis en jullie tips! ![]()
De Ferrovia voelt meer Squale maar door de indexen en wijzerplaat ook meer vintage, waarbij de andere versie wat āstrakkerā voelt.
Ga proberen ze beiden eens in het echt te bekijken en passen. Dat zal vast de doorslag geven ![]()
Overigens heb ik nog deze als kanshebber op de lijst staan, de Tusenƶ Shellback V2:
Ook erg mooi, meer diepte als je het mij vraagt⦠Maar ontbreekt de historie? Maar schijnt voor de prijs top horloge te zijn! Dus als de Longines te duur isā¦
Ja zeker. Die sandwich dial geeft wel diepte en een unieke look.
Historie is overratedā¦
.
Nee natuurlijk is dat mooi meegenomen, maar ik koop mijn horloges eerder op looks, prijs/kwaliteit en comfort dan op historie.
Tegelijkertijd moet historie ook opgebouwd wordenā¦
Ja, dat begreep ik ook van online reviews.
En als ik voor de Longines ga, dan zou dat eerder de Commonwealth versie zijn Ʃn die vind ik dusdanig onderscheidend tov bijv de 1545 of Shellback dat ze wat mij betreft prima naast elkaar in de collectie.
Mis namelijk ook nog een sportiever blauw horloge en er moet wat te dromen zijn ![]()
Wederom geen Squale vandaag, maar de PRX. Zit op de schopstoel dus eens kijken of een dagje dragen nog wat inzichten oplevert. Mocht die gaan, brengt dat wel weer wat budget mee voor misschien wel de volgende Squaleā¦![]()
Bitten by the bugā¦
![]()
Hap hap ![]()
Snel die Citizen weg doen en toeslaan @HFLN
Haha waardeer de aansporing tot impulsieve aankopen, maar met een vakantie voor de deur ga ik mezelf proberen te beheersen. En deze kleur blauw is dan weer niet mijn ding ![]()
Op Chrono zijn trouwens alweer wat meer fotoās te vinden van de nieuwe LE van Squale.
Ik vind het een misser deze keerā¦
Dat aan de binnenzijde van het glas geprinte Drass Galeazi logo lijnt 9 vd 10 keer niet mooi uit.
En dan die halve cornflake (fungus indicator) op de dial. ![]()
Ja het is bagger weer een lekkere duiker past het beste bij dit weer.
Ik vind ām om die redenen juist wel leuk, en ook de kleur en de maat staan me wel aan. Ik koop voorlopig geen nieuw horloge maar mocht deze over een tijdje voor een gunstige prijs gebruikt te koop zijn dan sluit ik niet uit dat ik ām zou kopen.
Ja het is bagger weer een lekkere duiker past het beste bij dit weer.
Klopt, maar ook bij mooi zomers weer ![]()