Voor wie straks gaat kijken of er zelfs bij is, veel plezier.
Wij zijn er klaar voor, hier!![]()
![]()
![]()
![]()
Nee klopt! Ze dragen super fijn ![]()
Cool ding ![]()
Thanks!
Op een of andere manier is deze hoog en topzwaar en ook zeker niet licht, maar toch draagt ie fijn (niet op NATO dan is ie echt te wankel, maar wel op rubber of leer).
Ook voor mij een van de betere moderne uitvoeringen van een vintage look met “fauxtina”. Een van de weinigen waar niks geforceerd overkomt.
Cheers!
Ik stoor me totaal niet aan faux patina, echte ook niet trouwens ![]()
Ik ook niet. Heb wel 'ns iemand in een podcast horen zeggen dat je het, beter dan als ‘faux patina’, kunt bekijken als een mooie (meestal) crème tint/kleur, die gewoon soms beter bij een horloge past, dan helwit. Het kan het geheel estethisch gewoon ten goede komen. Ik heb ook wel 'ns het idee dat we elkaar gewoon een beetje napraten: “Oh, faux patina? Nèh, da’s lelijk!”. Terwijl ik vind dat je ieder horloge an sich moet beoordelen op hoe (dus) meer crèmekleurige indexen en wijzers staan en of het wat toevoegt.
Ik vind faux patina is sommige gevallen mooier dan echt patina. ![]()
Nou ja, dat is ook nog 'ns zo. Je kunt faux patina, of gewoon gekleurde indexen en wijzers, zo mooi maken als je wilt, als fabrikant (en de handige horlogeknutselaar kan het ook gewoon zelf doen). Terwijl je bij echt patina altijd maar moet afwachten hoe mooi het wordt. Er zijn zat horloges die helemaal niet zo mooi geaged zijn.
Helemaal mee eens.
Denk dat de negatieve associaties ook vooral komen van een paar jaar terug toen veel merken ineens hals over kop mee wilden doen met de vintage vibe. Dat was dan vaak door het (soms smaakloos) toepassen van faux patina lume, waar dat niet goed samenviel met de overige kleuren en ontwerp.
Hahahaha, mijn vrouw was zaterdag jarig en gisteren had ik de hele dag een motorrit. Ik was pas om 22:00 uur thuis.
Nou, vooruit. ![]()
En nog gefeliciteerd, met mrs. KGIGO!
![]()