Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 13)

Ik ben meer in een zwarte stemming :laughing: en had zin in comfort dus het is een elastiekje geworden :ok_hand:t3:

13 likes

Wil je erover praten? :wink:

Erica(-achtige)?

1 like

Liever niet :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Mankey dus geen stof onder de kast :ok_hand:t3:

3 likes

Ziet er mooi uit :sunglasses:
Hoe bevalt ie? Jij had de classic stof toch?

Ik heb sinds kort ook een paar bandjes van Mankey, voor de “Pro” stof gekozen. Deze op mijn FXD gezet. De Pro stof is iets soepeler en vooral zachter dan Erika’s, maar wel iets dikker. Ook in standaard configuratie 2/3 dubbele stof onder je pols, dacht dat dat meer zou storen maar valt voorlopig mee.
Het sluiten met de haak gaat verassend makkelijk, erg simpel. Loshalen is wel een uitdaging, dus zeer veilig maar wel wat on handiger dan Erika’s.

Heb ook eentje besteld die ik als “zero pass” kan dragen, dat ga ik binnenkort eens proberen. Kijken of dat wat makkelijker vastmaken is.
Overigens kun je daarvoor een “SP” (single pass) kopen in XL, als je normaal M hebt.

Tot zo ver mijn ongevraagde mini-review en kennisdeling over Mankey bandjes :sweat_smile: :rofl:

2 likes

Vandaag in Glasgow is de dag dat ik de meeste horloges in etalages heb bekeken in m’n hele leven. Alle ‘mooie/goede’ merken zelfs Doxa, maar ik heb geen Squale gezien….

1 like

Uhhhh ik heb een zwarte :crazy_face: :sweat_smile:

Prima op zich, veeel zachter (en flexibeler) dan een Erika

Is helemaal niet nodig :stuck_out_tongue_closed_eyes: je kan hem zo ver oprekken dat je hem zo af schuift

Wist helemaal niet dat Nick Mankey dat ook heeft, wel The Watch Steward (die zijn overigens ook een stuk stugger/ruwer dan deze)

1 like

Klopt en dat komt dan weer voort uit het imperialisme en kolonialisme van het Britse rijk, in het verleden. Iets waar Nederland ook een handje van had, waardoor er hier dan weer veel Indische restaurants zijn.

Maar goed, geniet nog even van je tijd in Schotland!

Doe 'ns even wat foto’s dan. Anders geloven we er natuurlijk niks van! Nog wat gepast ook, trouwens?

1 like

Ik had twee “custom” straps samengesteld en bij de “in stock” gekeken en nog twee losse bandjes meegepakt (zonder haak, dus wat werk om te wisselen maar wel stuk goedkoper daardoor).

Haha, dan heb je misschien wel de Classic stof. Die zou wat rekbaarder en zachter moeten zijn.
Ik zal het ook eens proberen, maar denk wel dat ik dan goed mijn best moet doen :rofl:

Maar mooi man, geniet ervan. Nieuw bandje geeft je horloge altijd weer een andere look en fris gevoel!

1 like

Een aanrader dus?

1 like

Hoogstwaarschijnlijk, bandje van mij is zo oud (maar weinig gebruikt) dat toen al die andere opties er nog niet waren, ook geen

Bij mij zitten het haakje en ringetje gewoon vast in de band gestikt

Als je op zoek bent naar comfort wat mij betreft wel :+1:t3:

2 likes

Goedemorgen!

15 likes

Daar ben ik het ook helemaal mee eens!
Niks tegen Erika’s, maar ik vind de bandjes vrij stug en de sluiting is (zeker niet slecht, maar) niet echt verfijnd.

Als je Mankey wil proberen zou ik voor nieuwbrief inschrijven, ik had daar maand of twee geleden een kortingscode uit gebruikt.

1 like

Ik heb alleen gekeken. Ik wil mezelf niet lekker maken door mooie horloges te passen wetende dat een nieuw horloge er voorlopig niet gaat komen. Ik heb nog flink wat andere aankomende kosten, en ik ben ook blij met m’n huidige horloges :smiling_face:

3 likes

Ach, er zijn heel veel dingen heel veel belangrijker dan horloges. :person_shrugging: Maar het is ook wel leuk om wat te hebben om van te dromen. :blush:

3 likes

Morning

19 likes

Deze is ondertussen gearriveerd en heeft zn jasje al uit om te drogen, zal van de beurt wel even wat foto’s plaatsen hier.

Nog even ter vergelijking met een 1521 :joy:

14 likes

Mooi gebaar, ben weer benieuwd naar de rapportage.

Ik moest overigens even goed kijken naar die foto :face_with_spiral_eyes:

2 likes

Cheers, mes amis! :beers:

12 likes

Iemand nog iets gehoord over die Squale van AWCO? Kan er op internet niks over vinden en zit niet op de socials. Maar ben wel erg benieuwd :grin:

En een wissel naar de SMP300 chrono. Zo lekker een paar biertjes pakken, in de kroeg, met onze leadgitarist. Kijken wie het eerst van z’n barkruk dondert.:wink:
Fijne avond, mannen!:beers:

11 likes