Je mag hem overnemen hoor het was ‘bijvangst’ dus hij mag weg.
Jammer dat je 'm niet wil houden. Het is wel een bijzonder horloge. Heel wat specialer dan de zoveelste Speedy of Sub, if you ask me. Maar ieder z’n ding, natuurlijk.
Ik ben op dit moment even niet op zoek. Maar bedankt voor het aanbod!
Is deze ook nog (onder)water proof? Het geeft een romantisch beeld om ook nog zo’n oudere knaller te gebruiken waarvoor bedoeld.
Sommige mensen vinden het idd een kicken idee om te gaan zwemmen met een heel oude duiker en zeggen dat met nieuwe pakkingen dat gewoon kan. Maar mijn horlogemaker zegt dat die ouwe beestjes hoogstens ‘sneeze proof’ zijn en je dat beter niet kunt doen. Dus tja, misschien kan het. Misschien ook niet. Ik zou het in ieder geval niet doen. Gewoon lekker een moderne duiker, om te zwemmen of duiken en deze lekker dragen bij niet-aquatische activiteiten. Maar zelf weten, natuurlijk.
Thanks voor uitgebreide lezing. Haalt beetje de charme weg van een duiker op leeftijd, al is, als liefhebber, het natuurlijk een legitieme grond voor - zoals je zegt - een moderne duiker erbij.
Iemand hier met de 1521 BLUE (polished) versie die weg mag?
Zou deze maandag graag mee willen op vakantie
Doen
Ik doe vandaag ook mee.
Twijfel wel een beetje om hem toch in het blauwe gedeelte hier te zetten en dan een Matic op te pikken…
Vet!
Ja komt hier ook wel een keer, niet voor de vakantie van volgende week alleen ben ik bang.
Maar ûh, welke Matic heb je op het oog?
Ik ben zelf ook van een 1521 (een Classic, welke anders… ) naar mijn Squale Matic (‘Thalassa’) gegaan en heb er geen moment spijt van gehad. Dat heeft in mijn geval hélemaal niks te maken met het draaggenot en/of de afmeting. Het verschil is op de pols is namelijk nauwelijks merkbaar. Ik had er wat dat betreft misschien wel meer van verwacht.
Als @royke74 me niet geholpen had met de Thalassa had ik waarschijnlijk dezelfde gekocht die @Pat486 om de pols heeft, deze:
(Foto geleend van Monochrome)
Die vind ik ook lekker!
En die is mét datum, iets wat ik nu bij elk bezoek aan de supermarkt mis …
Heeft er nog iemand dit bandje in het zwart over?
Bij de normale zwarte band zit ik precies tussen 2 gaatjes in.
Heel irritant.
Let wel even op, de standaard zwarte rally tropic is iets langer dan de oranje. Ik heb ze nooit opgemeten, maar op deze foto (van mijn eerste Classic) kun je dat wel een beetje zien.
Ik had de zwarte versie op mijn vorige 1521,
Was perfect.
Mijn oranje friemeltje band is ook prima, alleen moet ik kiezen tussen dit:
Of dit: een friemeltje onder spanning die steeds losschiet: