Joh, schuif lekker aan, in de Squale kroeg. Het is hier altijd gezellig, met Squalegekkies, Squale-eigenaren, aspirant-eigenaren, voormalig eigenaren. You name it. Iedereen is welkom!
Ja, da’s toch wel 'n geweldige 1521, he?
Joh, schuif lekker aan, in de Squale kroeg. Het is hier altijd gezellig, met Squalegekkies, Squale-eigenaren, aspirant-eigenaren, voormalig eigenaren. You name it. Iedereen is welkom!
Ja, da’s toch wel 'n geweldige 1521, he?
Ben op dit moment het potje aan het vullen voor iets anders. Denk wel dat ik hem probeer tweedehands op te pikken met de kop eraf, over een jaartje ofzo. Als hij er komt laat ik het je wel weten
1473 ex btw is een beetje te gortig niet?
Paar honderd eurie erbij en je hebt er 2…
Dat cremekleurig groen van de lume op de non cosc 1521 vind ik wel period correct. Destijds was alle lume groen of groener (tritium)
Vind het nog meevaller.
Ken genoeg merken die hetzelfde leveren maar weer dubbele van dit vragen.
Ik ben altijd wel groot fan van de 1521 maar de plaat vind ik altijd wel beetje kaal. Nu met opgelegde indices en COSC, mooi blauwe plaat, brushed case… ik vind het een koopje
Ik vind het ook geen rare prijs hoor. Gewoon een heel goed gebouwd en heel netjes afgewerkt horloge, van een zelfstandig merk, met een geweldige heritage. Er zijn zat merken die hier een veelvoud van vragen.
Nope is mij net wat te kleurrijk .
Hahaha, welja man tis een prachtige uitvoering.
Ook de lume op de wijzers is veel witter
Naar de AD die hem verkocht heeft.
Overigens als het om het uurwerk gaat kan iedere gerenommeerde horlogemaker er wel iets mee. Meestal betreft het of een ETA2824 of een SW200. In de wat oudere of de GMT een ander uurwerk, maar ook geen rocket science.
Wat is er stuk?
Maar geen COSC en/of applied indices en/of lumed bezel … enne oh ja, dat kistje. Tja het ergens vandaan komen hè.
Geef mij trouwens de blauwe classic maar gewoon, zonder de applied indices die elke ander merk ook al heeft. Ik vind die zogenaamde klodders verf, als markers, op de wijzerplaat iets meer een vintage vibe hebben. En het Elabore uurwerk in de classic loopt ook prima.
De enige twee gezinsleden hier, die nog een echt horloge dragen. Voor de rest alleen maar Apple watch of helemaal niks…
Mijn jongste dochter en ik houden een mooie traditie levend!
Nieuwe werkweek, dezelfde Skûwàleh …
“Pap, je datum staat niet goed!”
Vanmorgen zelf met mijn suffe kop wél een verwoede poging gedaan om de datum aan te passen. Oh wacht, die zat er bij mij niet op. Echt. Gewoon de kroon uitgetrokken, alles.
Nee, joh! Het is toch 31 april, vandaag?!
Oh, had mij ook kunnen overkomen. Zit even te denken…, hmmm, heb ik überhaubt een no-datehorloge? Nee, volgens mij niet. Nou ja, als ik er wel een had gehad, zou ik het ook hebben kunnen doen.
Momenteel niets maar ik dacht als bv de lunette eraf gaat. In België heb je geen AD’s voor zover ik weet
Klopt.
(Bron: store-locator)
Dan zul je dus moeten uitwijken naar bijv. NL, je horloge opsturen naar de AD die op je garantiekaart staat of bij Squale zelf aankloppen. Zit niks anders op vrees ik.
Wij hebben relatief best een groot aantal ADs, met één duidelijke favoriet, natuurlijk ! En in de UK zijn Squales trouwens ook goed verkrijgbaar.
Echt, wie dan …
Het gaat niet per se om verkrijgbaarheid, 't gaat om service en onderhoud. Niet elke AD zal ook een service center hebben. Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat bij Squale werkt. Wordt alles opgestuurd, gebruiken de AD’s eigen horlogemakers of …
Overigens zal een goede AD je altijd proberen te helpen, ook al heb je je horloge elders gekocht.
Mwah, zal maar niet teveel uitweiden over mijn ervaring… Maar goed, uiteindelijk is het helemaal goed gekomen.
Eens. Hoewel sommige ADs daar dan wel weer een stuk beter in zijn dan andere.
Heb de Squale maar uit het blauwe gedeelte gehaald. Krijg het niet over mijn hart om te verkopen. Wilde dit model al zo lang…
Nu met nieuwe band weer helemaal happy ermee.
Dan met de tijd maar een Matic erbij🤔
Houden!
Prachtig horloge…