Had vanochtend nog de Militaire om, maar het zonnige middagrondjemethethondje vroeg om iets meer uitgesprokenersā¦
Hey dat doe je best knap!
Kwam dit plaatje trouwens tegen: een vintage bracelet, met de juiste endlinks aan een 1521!
Ik had vandaag een dagje een Seiko duikertje om, tijdens ons eerste boottripje van dit jaar. Boot net weer terug uit de winterstalling. Heerlijk! Mān dochter was de stuurvrouw en ik ging over de drankjes en hapjes en de muziek. Prima rolverdeling, dus!
Dit is de zwarte elite silicone van Barton, erg over te spreken.
Ja, ik heb 'm uit de SWL-group op FB en daar stond, volgens mij, alleen maar dat ie ergens een vintage bracelet had opgepikt en toevallig ook een stel endlinks had die pasten. Volgens mij is er nooit door Squale een stalen bracelet, zoals deze, gemaakt voor de 1521.
Ah, ja. Zie je wel! Ik heb 'm in oranje. Ja, daās idd een heel comfortabele band!
Goed, even een wissel dan van de Seiko Solar Tuna, naar de 1521 blue blasted, op betreffende oranje Barton. En die ga ik de komende twee dagen omhouden, i.v.m. de aankomende evenementen.
Thanks! Hij vertelde niet toevallig welke endlinks dat waren?
Ik ga even mān licht opsteken in de betreffende FB-groep. Kom erop terug. Hopelijk met een nuttig antwoord.
Jij hebt die Ali variant van de Barton elite toch? Ik heb beide, de Ali variant is comfortabeler / soepeler ik gebruik de Barton voor mijn flightmaster omdat ik de Ali variant niet kan vinden in 21mm
Nee, ik heb de originele Barton Elite in oranje en vind die eigenlijk al vrij soepel. Heb daarna nog een paar tropics van Barton besteld. Maar die zijn erg stug. Was ik wat minder tevreden over.
Oh echt?! Dan ga ik er ook wel een van Ali proberen. Ik vind die van barton ook fijn dragen en wilde er eigenlijk weer een paar bij bestellen.
Ja in oranje heb ik hem ook. Ze omschrijven het als Pumpkin orange, van mij had het net een tandje veller mogen zijn.
O.k., dit is wat ik als antwoord kreeg:
It was originally made for the squale master case. Which is slightly different from the 1521 case but it still fits the lugs perfectly. The bracelets are rare as hens teeth.
Dus nou ja, wel duidelijk. Maar je schiet er weinig mee op, zeg maar.
Ok⦠daar heb je echt geen rā¦t aan zeg maar . Bedankt voor je moeite!
Ik vind deze wel erg mooi:
Ik vind hem het mooist op de 100 Atmos eigenlijk.
De band en endlinks halen op de 1521 wat charme weg imho.
Ja, mooie band. Maar alles valt of staat met hoe hij aansluit op de kast.
Exact de reden waarom ik deze - op zich erg fraaie BoR band - tien minuten na ontvangst alweer te koop heb gezet ā¦
Niet mijn kopje thee!
Ja weet niet.
Op deze foto vind ik het niet mega slecht staan maar snap wat je bedoelt.
Misschien door de kijkhoek, maar de ruimte en ronding, sluit niet lekker
Geen SEL voor te krijgen?
Ik ben bang dat wij, 1521-dragers, voor altijd zijn aangewezen op een rubber band. Ik vind dat op zich niet heel erg. Ik draag de meeste van mān horloge (de meeste duikers, dus) op rubber. Draagt gewoon heerlijk, vind ik en lekker hufterproof. Perfect voor mij!
Maar, Maggi family, if youāre reading this of Squale ADs, importeur or whoever: ik denk dat er best wel markt is voor een metal bracelet voor de 1521. Dus, hier ligt een kans!
Het is ook gewoon een kwestie van smaak.
Ik vind het niks, maar kan me best voorstellen dat anderen het wel mooi vinden. Zie dit soort fotoās genoeg voorbij komen, ook van andere merken. Allemaal blije mensen.
Mij niet bekend enne geloof me, ik heb er wel uitgebreid naar gezocht voordat ik deze BoR bestelde. Op de gok, zoals zo vaak ā¦
Wij ⦠1521-dragers?
Ik ben tegenwoordig kamp #TeamMatic hĆØ!
Overigens voor de Matic is ook geen aansluitend stukje staal te vinden volgens mij. Daarom koop ik me suf aan Ali-banden, Squale rubber Ʃn komt er nu een uniek stukje stof van Erika aan.