Misschien dat @junior iets weet. Die is nogal een bandensl@t.
Ik ben onschuldig!
Oh wacht, ûh wat is een ‘deployement clasp’ …
Excuus, ik bedoel natuurlijk een (originalé) “vouwsluiting”
Die ben ik (ook) nog niet tegengekomen.
Wel iets soortgelijks, maar dan glad …
Is die band door Squale geleverd? Of is alleen de clasp van Squale? Kan me voorstellen dat @royke74 hier misschien nog iets over kan zeggen. Sorry dat ik je alweer tag, man. Maar bestaat zoiets van Squale?
Ik durf het niet te zeggen, heb hem nog nooit in onze collectie voorbij zien komen. Het lijkt wel erg veel op de clasp vd mesh die Squale op de 1521 en Matic gebruikt .
Ik heb de band laatst via ebay gekocht vanuit Italië. Was volgens mij NOS vanuit 2002? Heeft wel wat krassen ip de clasp maar is verder nieuw.
Heb een zwarte gevonden vanuit Amerika, maar die listing is eraf gehaald. De verkoper contact me als die er weer op staat. Dat wordt dan maar invoerkosten betalen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal👍.
Ja joh, no problem! Zit hier toch maar een beetje voor de tv aan een wijntje te nippen.
Nou, hopen dat dit gaat lukken, dan! Succes!
#metoo
Vraagje voor de Squale kroeg.
Wat is de beste bron van infromatie over vintage Squale’s?
Ik heb de 4 video’s op de website van Squale gezien, maar zoek eigenlijk een overzicht van de diverse horlogekasten die ze door de jaren hebben geproduceerd.
Een boek zoals bij Aquastar en Doxa heb ik niet gevonden.
Deze Super Squale is onderweg en ben bezig een 2002 te restaureren
Voor zover ik weet is er geen standaard naslagwerk. Tot nu toe moeten we het doen met de kennis van mensen in groepen als de Squale Watch Lovers-groep op Facebook en HF. Maar, sinds een tijdje is er wel een heel mooie website, die vooral gaat over bijzondere en vintage Squales. Dat is https://www.the-squale-collector.com/, een heel mooi initiatief van Squale kroeg stamgast en Squaleexpert @SirSqualeWhale. Dit is echt een groeiende schat aan informatie. Nou ja, dat dus. Hoop dat je er wat aan hebt. En ik ben wel erg benieuw naar je project en eventuele andere Squales die je hebt (gehad). Kun je daar iets (foto’s?) over posten? Thx!
Stuur me een DM (indien mogelijk in het Engels) en ik kan je helpen te begrijpen wat je hebt en wat er moet worden opgelost.