Vind sowieso dat sluitinkje ook leuk. Staat trouwens ook prima op Ali-bandjes, is mijn ervaring van toen ik de 1521 nog had … ik heb op mijn Matic banden een iets andere Squale-sluiting, minder ‘frivool’.
Helaas is de sluiting jij hebt niet satin brushed finished (of zoiets) verkrijgbaar. Anders had ik 'm er wel bijgekocht denk ik. Vind dat ‘3D-logo’ leuk.
Leuk is dat altijd!
Een goed verhaal zorgt (bij mij) voor een extra “ik wil 'm” kriebel …
Omdat er geen ruk op TV is, jaja … ben een boomer en ik kijk nog gewoon lineair naar de beeldbuis want dat TikTok- en Youtubegedoe staat me te vol met influencerrommel. Hoewel? Er zijn ook best mooie filmpjes!
Zoals deze:
Veel kijkplezier, mocht je hem eerder gemist hebben …
PS Mocht je nog ergens een ‘NOS’/nieuwstaat Squale 1553 (quartz, graag met de oranje wijzer) tegenkomen, zou ik het op prijs stellen even een seintje te krijgen! Voor erbij.
Cool verhaal. Ik vind in tegenstelling tot anderen hier het gebrek aan de oranje wijzer echt heel tof. Maakt het zoals de bedoeling dus lijkt te zijn een veel veelzijdiger horloge
Ik snap alleen niet helemaal waarom dit model oorspronkelijk niet gewoon op de markt is gebracht, door Squale. Desnoods als LE of SE. Nou ja, we hebben in de loop der jaren natuurlijk wel vaker (one) dealer exclusives gezien. Is ook een soort Squaletraditie…
Ik ben het met je eens!
Deze ‘secret’ super 1521 is all round draagbaar, juist omdat 'ie wat saaier is. Als ik niet helemaal verknocht zou zijn aan de Squale Matic zou deze 1521 een héle goeie kans maken. In het zwart, dat maakt hem helemaal draagbaar. Cool …
Kennelijk zagen ze er geen brood in anders hadden ze het vast wel gedaan. Ze hebben best wel goeie smaak bij Squale. Vind ik. Ik denk dat 'ie teveel zou gaan concurreren met de Matic. Lijkt er wel verdacht veel op, alleen dan een maatje kleiner en wie wil dat nou niet? Oh wacht, ikzelf!
Wat ook Squaletraditie is, is ‘ouwe zooi opruimen’ en er weer iets leuks van maken. Dus het kan zomaar zijn dat dit een batch verkeerd geleverde wijzerplaten is, die ze in een 1521 hebben gepropt met raar geschilderde minutenwijzers - want die moesten oranje zijn - en een verkeerde opdruk; hoezo super? En dan die duikring, hadden we die niet voor Blancpain besteld? Zoiets. Hebben ze er toch iets moois van weten te maken.
Ik ben nu aan het zoeken naar een 1553. Da’s ook een rommeltje hoor, komt bijvoorbeeld ook met ‘Mercedes’ wijzers. Brrr. Moet er niet aan denken. Hadden ze vast ook nog ergens een doosje van liggen, “laten we die ook maar gebruiken”.
Ja, dat hadden veel duikers natuurlijk, t/m de jaren '90. Het had overigens wel een functie. Horloges waren ook wat kleiner, natuurlijk en wat platter. Ach ja, typisch voor die tijd. Heeft ook z’n charme.
Je hebt gelijk hoor, maar van mij hoeft het niet per se. Ik vind een ‘normale’ wijzers beter in balans. Maar soms heb je helemaal geen keus, zoals bij een Rolex duikertje. Ik vind wat Squale doet met de 1521/Matic mooi, gewoon rechttoe rechtaan met een touch of orange.
Zo, ik moest even alles teruglezen! Ik ben een keer druk en er wordt ronduit gezopen en gezwetst hier in de kroeg! Lekker man!!
Ik scroll de komende tijd meer dan dat ik actief ben. Deze maand drukke weken voor de boeg met veel afspraken, verjaardagen en andere feestjes, met als afsluiter een korte zonvakantie van 8 dagen. Kortom, leuke dingen!
Vraag me niet naar verdere details, maar hier zijn twee bestellingen bij Obris Morgan gecombineerd, waarvan eentje van zo heel erg lang geleden dat ik die al als vermist in de post had opgegeven. Is wel combi van 20mm en 22mm banden, naast de verschillende sluitingen, dus het lijkt erger dan het is. Of misschien ook niet…