Nu is het natuurlijk een persoonlijk iets ook, maar hoe comfortabel draagt de mesh band van squale eigenlijk?
Ik vind het een gave band maar ik zie hier voornamelijk rubberen bandjes voorbijkomen op foto’s.
Helemaal super! De fijnste welke ik ooit gehad heb, en ben echt Milanese / mesh fan
Hier zijn de meningen nogal over verdeeld. Ik vind hem prima dragen, niet net zo comfortabel als een silicone bandje maar ik vind het er estetisch tegen op wegen. Voor mij klopt hij op mesh. Dat gezegd wissel ik regelmatig voor iets anders als ik daar weer even aan toe ben.
Voor mij is het precies andersom.
Ik heb het geprobeerd, maar een niet goed aansluitende stalen band (mesh of beads of rice) op een 1521/Matic is niet aan mij besteed. Vind het gewoon niet mooi. Smaakdingetje. Het draagcomfort zal overigens prima zijn.
Maar ook dat is een smaakdingetje!
Ik zie het ook niet als niet goed aansluitend maar meer als onderdeel van het design. Dat terwijl ik het bij andere horloges echt totaal niet kan hebben als het niet mooi overloopt in elkaar (neem een Seiko SPB143).
Dit of andere stalen banden vind ik overigens echt een no-go op een 1521
Ja precies, tis maar net wat je aantrekt.
Ook daar zijn de meningen volgens mij flink over verdeeld, er schijnen mensen te zijn waarbij de afwerking niet zo best is en dan kunnen de hoekjes best scherp zijn.
Zit niets anders op om hem dan zelf aan te schaffen om te zien of het ook iets voor mij is dus.
Kan ook niet anders dat het puur persoonlijk is, sowieso qua smaak maar ook betreft het “gevoel”
Ik heb nu gekozen voor de tropic band erbij dus ga eerst afwachten hoe dat zit. Vind het persoonlijk qua uiterlijk heel mooi staan op de 1521.
Heel jammer dat de 2 banden die ik via alie besteld had niet passen op de zeer korte lugs van de 1553.
Maar niet getreurd ze zullen wel passen op de super blue 50 atmos.
Dank voor de input heren👍.
Daar wil ik wel even iets mee over weten, gezien het feit dat ik in de markt ben voor een 1553. Wat is daar anders aan, qua lugs? Zitten de gaatjes op een rare plek ofzo of …
Nou, dat kan ik je nu al vertellen: die zit fantastisch! Ik heb eigenlijk, de laatste 30 jaar, nog geen band gehad die lekkerder zit dan een tropic. En het staat nog goed ook, aan een duiker dan.
@junior Ik zal vanmiddag even een paar foto’s maken, maar ik vind het bandenwisselen bij deze best lastig. Het originele bandje gaat wel maar bij de tropic is het bij de bandaanzet een stuk dikker.
Dus even simpel gezegd komen de pinnen tegen de voorkant van de lugs aan als de band tegen de kast zit.
Ik betrap mijzelf er ook op, alleen nog maar Tropic (achtige) straps te dragen.
Hey, Joey!
Welkom in de Squale kroeg!
Da’s een heel mooie 1545! En bij Q is sowieso goed!
Nog ff heren! Deel 4 in de making!
Ze zeggen wel eens over deze heren: Q is good for you!
O.k., nou moet je me even helpen…
Edit: oh, sorry. Even met paar dingen tegelijk bezig. Je bedoelt de Squale kroeg Part IV!
Ja man, steeds meer mensen ontdekken het gezelligste topic van HF!