Toffe Zelos Hein
Ik vind die Yema Superman’s wel heel gaaf ėn geslaagd.
Heb zelf de Franse Luchtmacht editie. Helemaal uit brushed staal. Echt retegoed gemaakt en afgewerkt.
Er zijn zeker veel kleinere merken die heel leuk dingen maken.
Zelos heeft z’n productie runs (ook) vaak al uitverkocht bij release.
Sterke punt is de persoonlijke benadering van de eigenaar, bij service issues ed neemt hij zelf contact op bijv.
Thanks!
Hier hetzelfde. Ik was zelf vroeger een decennium lang erg c.q. alleen maar druk met allerhande (vintage en nieuwe) duikers van een héél erg fraai en bijzonder horlogemerk. Een merk wat op HF zelfs zijn eigen (groene) rubriek heeft. Dat heb ik op enig moment losgelaten omdat het begrip toolwatch bij dat merk steeds verder wegzakte, in beginsel ten gunste van de Aziatische markt (edelmetalen, bling) en ook omdat de prijzen nogal uit de bocht vlogen door gespeculeer en gecreëerde schaarste. Laat overigens onverlet dat ik groot fan ben en blijf van de oude(re) collectie én van het merk maar er is meer wat de tijd aangeeft …
Ik ben toen eens gaan kijken naar wat er nog te krijgen is, vooral bij merken die wat minder mainstream zijn en ook in de wat ‘normalere’ prijsklassen. Kwam toen allereerst in aanraking met een merk als Sinn, waar ik ook nog nooit van gehoord had en op die manier via van alles en nog wat bijvoorbeeld bij ‘ons’ Squale en nu ga ik met de Yema weer een (voor mij) nieuw merk ontdekken. Een merk met zelfs ‘in-house’ uurwerken, leuk!
Ook erg fraai …
PS Kan er iemand nog even een Squale plaatje posten? Gewoon voor de sfeer!
Ja ik snap precies wat je bedoelt, ik heb dan nooit het merk gehad welke jij bedoelt. Puur omdat dit buiten mijn budget ligt maar ook omdat ik het niet waard vind. Mijn broer heeft wel verschillende horloges van “high end” merken maar heeft ook iets meer budget.
Maar als ik dan kijk naar mijn eigen horloges dan kan ik daar gewoon blij van worden.
Voor mij gaat het dan ook niet om wat een horloge kost maar puur om het gevoel wat het op mij overbrengt.
Sinn was voor mij net als Nomos en inderdaad ook yema totaal nieuw voor mij maar ik vind sommige modellen wel heel gaaf.
Zit nu ook even op chrono24 te kijken naar Zelos en sommige modellen kan ik ook echt wel waarderen. Wie weet waag ik me er ooit nog aan om nog een horloge aan te schaffen.
Voor nu geniet ik lekker van de 3 die ik heb en daar zitten toevallig 2 squale bij
Tof! Die kende ik nog niet, voor het slapen gaan nog even wat opzoeken
Die is dan ook wel weer jaloersmakend! Heel gaaf!
Waarvan er eentje het huis gaat verlaten, die geheime hè …
Die Palombari verdient trouwens wel een wat betere foto!
Die reken ik al niet meer mee. De klik is er niet, nier zoals met de 1553 en de Palombari.
Heb wat slecht licht hier
Met deze twee heb je ook ‘best of both’, een prachtige grab-and-go quartz en een absolute topper in de categorie automaat duikhorloges. Ik blijf het zeggen, Squale maakt mooi spul!
Op C24 kijken ben ik mee gestopt, krijg ik teveel #datwilikallemaalhebbenkriebels van …
Eens.
En wat een mooie horloges maken ze.
Toevallig hier int topic iemand die een full set blauwe 1521 van de hand doet? Ken er geen referentienummer van, maar ik bedoel degene zoals Ed hier vanuit ZOA dagelijks fotootjes van post.
Dat is de 1521 ‘Blue blasted’.
Als je geen tweedehansie kan vinden heeft @royke74 (Q-Watches) 'm nog wel liggen denk ik. Onze huisdealert!
Aha, dankjewel! En wie weet tot snel hier de kroeg, als ik erbij hoor
Oh nee,hè?!
Hey, maar leuk merk ook, Yema! Gefeliciteerd! En gekocht bij het juiste adres ook, zo te zien.
Buongiorno, Squale gente!
Eerst even lekker ontbijten en hier zeggen ze: een maaltijd zonder rijst, is geen maaltijd. Dus…
Zo naar een mooie plek om te snorkelen.
Dus de 1521 gaat weer om…
Voor wie moet (mag?) werken vandaag, sterkte!
Voor wie vakantie heeft, geniet ervan!
Selamat makan
Terima kasih!
Weten jullie, Squale fratelli, wat mij zo opvalt?
Hoeveel mensen achteloos met hun vierkante smartwatch zo het water inlopen.
Ik bedoel, pas sinds 1969 kunnen ze überhaupt een vierkant horloge enigszins waterdicht maken (Heuer Monaco) en ik laat ieder jaar trouw mijn ronde, speciaal hiervoor ontwikkelde duikershorloge op waterdichtheid checken, door een horlogemaker, met een speciaal daarvoor ontwikkeld apparaat. En yet, here we are, mensen denken er geen seconde over na en lopen gewoon met hun Apple watchje de zee in…
Ik bedoel, hoe kan dit, kennelijk, zo vaak goed gaan?
Zeker een mooi merk Yema. Ik ben aan het loeren naar de Superman Heritage met blauwe dial.
En laat ik nu net toevallig in Zuid Frankrijk zitten op de camping☀️