Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 4)

Morning squalies! De onda bevalt zeer goed en gaat zeker mee op vakantie met een paar extra banden. Paar observaties:

• deze kastvorm blijft toch :star_struck:
  • hoewel het niet precies dezelfde vorm is als de 1521s die ik heb gehad - de zijkant (zie foto hieronder) is dunner terwijl mijn eerdere squales eerder slab-sides waren, beetje als een tudor bb
  • de kleur van de plaat is lekker vrolijk zonder gelijk heel erg op te vallen. Ik heb het horloge zonder vrees naar kantoor om gehad (bij een verder ook casual outfit).
  • door de glimmende indices op donkere plaat is het heel leesbaar, ook bij minder licht. Beetje zoals grand Seiko dat doet. Mijn Squalematic had ook deze indices maar een lichtblauwe plaat en dat was echt stukken minder goed af te lezen, zeker in volle zon (waar dit horloge thuishoort uiteraard)
  • lume is om te janken zo slecht. Te weinig en te slap.

9 likes

Altijd fijn om te lezen als iemand blij is met zijn/haar nieuwe aanwinst.
Moet zeggen dat ik dit ook echt een gaaf horloge vind. Die wijzerplaat lijkt soms wel in beweging te zijn en de kleur kan die prima hebben ook.

Ja dat vind ik ook met de 1521 super blue, de Palombari is wat dat betreft dan toch stukken beter. Keek toevallig vanacht even op het nachtkastje en kon nog steeds de tijd lezen terwijl hij amper zonlicht heeft gehad gisteren.

Vandaag weer aan het werk dus wederom zonder wrist shots aangezien ik ivm werk geen horloge draag.

Desalniettemin, fijne dag allemaal :+1:

3 likes

Ook echt tof! Jammer dat ze zo lastig te krijgen zijn.

Valt wel mee bij Gnomon kan je zelfs nog nummer kiezen :sweat_smile:

2 likes

Mogge mannen!
Tjonge, houdt het ooit nog op met de herfst … :cloud_with_rain:

Ook bij de Squale Matic is dat een dingetje, althans bij mijn Thalassa. Alleen de wijzers doen 't een beetje, de urenmarkers enzo zijn héél slecht.

9 likes

Ik en BMB hebben hem uit Duitsland bij Chronofactum. Is toch net iets dichterbij dan Gnomon.
Bij Qwatches was die helaas uitverkocht.

3 likes

Als ik er nu eentje zocht en het geld zou hebben, had ik daar de bestelknop al ingedrukt. Binnen de EU lijken* ze van de aardbodem verdwenen … :wink:

Ik ga voor 183, mijn lengte … :joy:

PS Maar ûh op dit moment zijn ze gewoon ook nog ‘in stock’ en ‘in stock’ bij Chronofactum en Localtime. :sunglasses:

5 likes

Eh, moet het hier toch met je oneens zijn, man.
Ik heb 3 1521jes, waarvan 1 een Onda. Maar die kast is precies hetzelfde.
Voor de rest eens.:+1:

3 likes

Chronofactum lijkt ze idd nog te hebben!

Edit: wel nog maar eentje…

1 like

Het is al een tijdje geleden dus ik zal in de war zijn met de matic!

1 like

Kast van de Matic is inderdaad anders.

Goedemorgen allen,

Ook de platte/vlakke zijkant? Die zie ik namelijk niet bij de onda van Thijs.

O.k., weer een flink stukkie rijden achter de rug. We zitten weer op een nieuwe bestemming. Even bijkomen met een burgertje en een ijskoude

Tot onze aangename verrassing bevindt onze private villa zich in een soort jungleachtig park, met volop privacy.

We hebben een private pool. Dus vanavond, als de kinderen in bed liggen, lekker skinny dippen, met de vrouw. Ik zal jullie de foto’s besparen.:grin::wink:

13 likes

Klinkt weer heerlijk man!

Met Squale om neem ik aan!

2 likes

Alleen de Squale om, uiteraard. :joy:

2 likes

emotional-damage

… veel te visueel ingesteld! :see_no_evil: :joy:

6 likes

En er is er nog eentje bij deze Cypriotische dealer:

https://gregoriades.com/product/new-squale-swiss-ref-mastergos-master-x-palombari-del-comsubin-ltd-ed-titanium-diving-watch-sellita-26j-cal-sw-200-1-elabore/

2 likes

Hier, best verkrijgbare Squale van het moment :sweat_smile:

3 likes

Ahum …

:arrow_down:

controlling-laugh-laughing

3 likes

Valt eigenlijk nog best mee idd :sweat_smile:

3 likes