Daar ben ik zelf ook benieuwd naar …
Wel een mooi setje zo!
Welkom terug enne, fraaie frisse polished blauwe 1521 … lekker zomers!
Mooie aanwinst!
Ik zag in t andere topic dat die rubber strap die bij je Seiko zit er ook lekker op staat imho.
Geniet ervan!
Klopt, is een topcombi. Voor zover ik mij kan herinneren de beste rubberen OEM Seiko band die ik ken. Ik heb hem indertijd ook in het zwart erbij gekocht, toen ik de SPB143 had. Veel plezier van die band gehad. Ik draag 'm nu even op staal, dat wisselt mooi af met de Squale.
WB MarijnK!
Best wel he?
Ik vind van wel. Ik heb deze Seiko al eerder gehad, ook de grijze uitvoering (SPB143) en in alle opzichten is het een leuk model. Kan 'ie tegen een Squale Matic op? Denk het eerlijk gezegd niet maar het is wel leuk om deze twee nu naast elkaar te hebben en te dragen. Ben er blij mee!
Ik ook heur !
Hey was jij niet van plan om nog 'n in-depth-topic te schrijven over de Matic? Doe anders een vergelijk tussen de Matic en de SPB! Zou ik heel interessant vinden!
+1
Maar inderdaad, dat was wel het plan!
Komt nog en nee, geen vergelijk want deze twee zijn echt in alle opzichten anders. Wel wil ik de Matic qua draagervaringen naast de 1521 ‘leggen’. Die ken ik immers ook goed. Als ik dan nog een beetje energie heb doe ik ook gelijk een NA-topic over de SPB149. Da’s trouwens (ook) geen belofte.
O.k., so…
Nog steeds very hot in my office …
Heb geprobeerd hier een passend GIFje bij te vinden maar degene die Google aan mij voorstelt zijn best wel NSFW.
Daar gaat je trustlevel!
Gefeliciteerd met de SPB149 @junior, erg mooi horloge. Ook totaal anders dan de Matic, vind ze complimenteus aan elkaar!
Morning. Ik had gister mijn 1521 om, nadat ik hem dit weekend ook weer eens heb gedragen. Maar nu zag ik hem in de liftspiegel en vond ik hem te groot voor mijn pols. Dat had ik eigenlijk direct na aankoop al, waardoor ik hem amper heb gedragen. Voor een 42mm draagt hij best compact dacht ik, maar ik overweeg nu serieus hem te verkopen Als ik de 1521 gewoon rechtstreeks op mijn pols bekijk dan oogt ie iets minder lomp dan in het spiegelbeeld. Meer mensen hier last van of ben ik gek (aan het worden)?
Tja, jammer.
Maar wat ik heel apart vind, is dat je 'm van dichtbij op je pols, kleiner vindt ogen, dan in de spiegel. In horlogeland geldt zelfs de ‘richtlijn’ dat als je wil zien hoe een horloge je ‘echt’ staat, je een foto van jezelf moet nemen, staand voor een spiegel. Omdat een horloge zo, irl, dan kleiner toont dan van zo dichtbij.
Maar ja, niemand kan voor jou bepalen wat jij te groot vindt, natuurlijk. Dus misschien 'ns kijken voor een Super Squale? Die is echt een stukkie kleiner.
Succes met beslissen!
Misschien ondat ik vanaf boven op mijn pols kijk en dan alleen de blauwe bezel zie en in de spiegel ook de polished case erbij zag? Ik weet en snap het ook niet.
Ik niet. Maar ja, ik heb ook nog wel 50mm gedragen in een ver vergeten verleden, waar ik 59kg woog .
Geen kleine gup meer dan? Sowieso misschien eens denken over een naamsverandering? Je bent inmiddels wel een grote gup hier. Ik denk je inmiddels het record ‘aantal berichten per dag’ wel in handen hebt.
Ik snap het wel hoor, ik heb juist dat als ik er een foto van maak om mijn pols en hem hier dan terug zie alsof ik de BigBen om mijn pols heb hangen.
Nou zijn mijn polsjes maar 17 en een beetje maar als ik er normaal naar kijk gaat het best.