Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 4)

Buongiorno Squaléosi!

10 minuten geleden een mail ontvangen van Gnomon. Er zit geen garantie op de bezelinsert :pensive:, maar uit coulance sturen ze een nieuwe insert :partying_face:, welke ik bij een lokale AD weer kan laten plaatsen.

8 likes

AccurateImpeccableBighornsheep-size_restricted

Dus het ding - de duikring/inleg - valt spontaan uit elkaar bij een nieuw horloge, ûh hoezo geen garantie en waar staat dit in de voorwaarden? Is dit echt policy of probeert Gnomon net te doen alsof ze je een geweldige dienst verlenen (“coulance”) waar je dus eigenlijk geen recht op hebt? Zoveel vragen … :thinking:

@MotoSkooly en/of @royke74, kunnen jullie mij/ons (als Squale AD) uitleggen of het klopt dat je geen garantieaanspraak kan maken op een uit elkaar vallende duikring van een nieuw horloge? Ik ben oprecht benieuwd! Kan me er namelijk helemaal niks bij voorstellen. Misschien is het een Singaporees dingetje.

Dat lijkt me goed nieuws, fijn! :+1:

Zeker! Je neemt “vreemdgaan” overigens wel heel letterlijk als ik die Tissot zo eens bekijk, bijzonder en ook een beetje vreemd. Daarmee wel lekker. Zou hem wel op de pols willen zien. Alvast van harte en veel draagplezier! :ok_hand:

4 likes

Hij blijft leuk!

14 likes

:point_up_2: dus!

3 likes

Ze kunnen alles wel opschrijven en beweren. Overigens over de term “physical damage” kun je in de context waarin zij het opschrijven nog een hele boom opzetten denk ik zomaar. Heb je het horloge beschadigd of is het er spontaan uitgevallen … :sunglasses: ik weet het antwoord al hoor enne dat doet er toe, wat mij betreft.

Ik ben toch even benieuwd naar de recatie van de mannen van Q-Watches.

Hoe dan ook, ben blij dat je een reactie uit Singapore hebt en dat ze het zo goed en kwaad als het kan voor je gaan oplossen, uit “coulance”. :beers:

3 likes

Heel eerlijk, als ik wel de keuze had tussen horloge ter reparatie opsturen of insert toegestuurd krijgen, dan had ik waarschijnlijk ook gekozen om de insert toe te laten sturen.

Maar ik snap de principe kwestie. Er is een groot verschil tussen schade door verkeerd gebruik of misbruik gebruik en dots die er spontaan uit vallen bij een nieuw horloge.

3 likes

Inderdaad opsturen enzo, dat is allemaal gezeur waar je niet op zit te wachten dus het feit dat je een nieuwe duikring (inleg) krijgt toegestuurd is een prima oplossing denk ik. Het blijkt toch altijd weer een beetje gedoe met horloges kopen in het buitenland als je after sales nodig hebt.

Maar eind goed, al goed! :partying_face:

nbc-trial-and-error-3

2 likes

Het begint ‘saai’ te worden maar ik draag niks anders meer, vind het wel lekker makkelijk :sweat_smile:

12 likes

Voor mij hier hetzelfde. Draag alleen de Squale, mijn Oris met comfortabele MN strap is nog niet het koffer uit geweest…

15 likes

@junior,

Daad bij het woord gevoegd? Squale it is, my friend. Capiche!?

3 likes

giphy

Reden voor mijn onrust. Ik heb zojuist de Seiko toch maar te koop gezet, die krijgt gewoon geen draagtijd. Zonde! Nou ja, inderdaad … lekker makkelijk. :sunglasses:

Terwijl die Oris ook helemaal niet gek is!

6 likes

Gelukkig maar :+1:

1 like

Sow! Meer heb je toch niet nodig?
Of … :sunglasses:

15 likes

Dankje! :+1:

1 like

@Robert.V, die van jou staat ook snel op MP.

Ja, voor de hoofdprijs.
Er hoeft er maar 1 te komen.

Dan kan ik weer een nieuwe halen :grinning:

3 likes

i-immediately-regret-this-decision

Welke heb je op 't oog?

2 likes

Een zelfde, zonder schade?

3 likes

Of dezelfde, of misschien toch een Matic.

Of een Tudor :no_mouth:‍:fog:

6 likes

Ach ja natuurlijk. :wink:
Nieuwe bezel zou ook kunnen, maar verkopen voor de hoofdprijs is natuurlijk makkelijker/leuker.

@Robert.V, de Matic die je laat zien kan ik van harte aanbevelen. Hoewel de mijnes zonder datum is, is het verder dezelfde uitvoering enne … nou ja, je weet het wel hè: Ik ben er best wel blij mee! :beers:

5 likes