Weet ik, helaas, alles van. Maar gelukkig hebben destijds de Q-mannen het perfect voor mij opgelost! Nou ja, @Kleine_gup_in_grote_oceaan het eindresultaat is in ieder geval wat je wilt, toch?
Nu een paar dagen een Seiko omgehad. Ook een fijn merk. @junior, heb je daar wel 'ns aan gedacht?
Maar nu toch maar weer lekker een 1521je om. Deze alweer eventjes niet omgehad. Dus mag weer een paar daagjes om de pols!
Zeker! Nu afwachten wanneer het binnenkomt. Als dat net zo snel gaat als reageren, dan heb ik HFLE '24 al 2 maanden om de pols als de insert arriveert .
Zat ik net een eerder vergelijkend warenonderzoek over de 1521 vs. de Matic op te zoeken. De fotoās vertekenen nogal, ook diegene die jij hierboven net liet zien. Je moet ze eigenlijk gewoon even op de pols hebben, dan voel je het vanzelf.
De Matic voelt echt niet veel groter, hoewel - als je naar de cijfers kijkt - hij wel een stukkie (3mm) groter is.
Op het plaatje zie je dat de hoogte van beiden, als ze plat op de grond zouden liggen, van onderzijde kastdeksel tot bovenkant van de bezel exact gelijk is (nl. 13mm). Het domed glaasje [de rode lijn] geeft de Matic plm. 3mm extra.
De 1521 kast is vanaf de zijkant gezien ook slanker, als ook een iets andere opbouw van de onderkant waardoor de Matic wat ādikkerā is. Maar de totale hoogte is hetzelfde. De lugs van de Matic zijn iets langer, vandaar dat ze iets meer āoverhangenā c.q. afbuigen.
Ja, die Helberg ziet er wel echt een stuk groter uit. Maar fotoās kunnen best wel vertekenen heb ik al gemerkt, zeker omdat ze allemaal op een andere band zitten en een andere kleursamenstelling hebben. Beetje appels & peren. Mijn bewerking hierboven komt trouwens uit dezelfde fotoreeks zo te zien. Daar heb geprobeerd de 1521 en de Matic op gelijke hoogte te zetten.
Die lichtblauwe Matic is wel lekker fris hoor!
Jeetje, krijg er een beetje de kriebels van. Zal ik die erbij nemen ipv. de SPB149 ā¦
Ik ken het, heb de pelagos geprobeerd. Was helaas niet op voorraad waar ik mijn Mille Miglia had ingeruild. Was voor de bb58 blue gegaan maar de pelagos blijft toch een fantastisch mooi horloge.
Misschien moet ik een paar horloges verkopen om toch nog voor de pelagos te gaanā¦
Nou het blauwe gedeelte staat er vol mee af en toe en tegen spot prijzen ook.
Ik ben ook nog super tevreden met de mijne hoor, echt top horloge. Maar de pelagos kriebels steken af en toe de kop op.
En dat houd in dat de bb58 en de squale 50 atmos super blue en de oris het veld moeten ruimen.
De 1553 blijft in ieder geval, wat een fijn horloge blijft dat zegā:star_struck:
Ik heb drie M25600TNās gehad (jaja telkens de dezelfde, story of my life ⦠) en telkens was ik er weer van onder de indruk! Zit ook een lekkere rubberen band bij. De brushed finish is trouwens iets wat ik ook erg waardeer in de Squale Matic die ik nu heb, gewoon een heel erg lekkere afwerking ā¦