Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 4)

Mwah, nee … geef mij dan toch maar de Squale MMM met de kroon op vier, Von Büren deksel/kast, brushed ipv blasted. Deze Unimatic doet 't niet voor me ondanks zijn lastige verkrijgbaarheid. Vind dit geen concurrent voor een Squale. :sunglasses:

2 likes

Beste Squalinesen,

Iemand toevallig(:wink:) de Matic en de 1521 in zijn/haar bezit? Benieuwd waar de voorkeur naar uitgaat en waarom.

2 likes

Heb geen van beide en zou ze beide wel willen. Naast elkaar.

1 like

Deze specieke Unimatic, of sowieso In ‘t algemeen Unimatics?
Bij mij liggen ze gebroederlijk bij elkaar in dezelfde horlogedoos.

1 like

Deze bedoel je?
SQUALE MASTER X PALOMBARI DEL COMSUBIN
https://www.q-watches.com/artikel/squale-master-x-palombari-del-comsubin-nl

4 likes

Ik heb ze niet beiden tegelijk in bezit. De 1521 heb ik niet meer en nu loop ik met een Matic rond. Qua draagbeleving ontlopen ze elkaar niet heel erg veel. De Matic is wel een maatje groter (3mm rondom), maar op de pols valt dat reuze mee ook omdat het hoogteverschil mn. het bolle glas betreft. Hij is een beetje scherper afgewerkt en de mijnes is satin brushed, ik zou durven zeggen ‘een stapje hoger’ tov. de classic. Verder moet je ze vooral even om de pols slingeren en op je eigen gevoel afgaan. Overigens zal kleur en samenstelling er ook toe doen. Ik vind zelf bijvoorbeeld de blauwe Matic mooier dan de bruine, anderen hier juist andersom. :wink:

Waarom verkies ik de Matic nu boven de 1521?
Omdat de 1521 mij net iets te klein oogt én omdat de Matic met bijvoorbeeld zijn bolle glas, de afwerking van de duikring … de algehele uitstraling een net iets een bredere glimlach op mijn gezicht tovert. Maar mijn liefde voor Squale is begonnen met de zwarte polished 1521 Classic en die first crush gaat nooit meer weg.

Beiden zijn wat mij betreft prachtig! :heart_eyes:

Wat ligt er niet in jouw horlogedoos … :joy:
Maar deze specifiek. Ik heb me nog niet in het merk verdiept, zal dat eens doen!

Wel een beetje opletten. :sunglasses:
Het ging over de Master ‘Marina Militare’. Dat is de zwarte die ik zo graag zou willen hebben.

6 likes

Heb de BB58 van de week eens omgehad en in vond hem niet zo heel fijn op m’n pols liggen. Heb ook de BB36 omgehad en die was top. Wil de BB54 ook nog een keer passen, denk dat die super zou zitten, hoop dat die er ook in het blauw komt :grin:

2 likes

Nee, de ‘oude’

IMG_0996

Vandaar die Unimatic als voorbeeld.

Edit: trouwens eens met @junior hoor, ik vind de Squale ook veel mooier.
Maar ben dus wel fan.

5 likes

Ik heb de Matic meerdere malen om de pols gehad. En het is gewoon een heel mooi horloge. De Von Buren case, de fraaie details en het bolle glaasje, maken 'm gewoon helemaal af.
Máár, ik heb er nooit een gekocht. Wel kocht ik 3 1521jes (en die heb ik alle 3 nog). Nou ja, eigenlijk zegt dat al genoeg. De 1521 is voor mij gewoon de ideale duiker. De onovertroffen Von Buren case, maar dan in de perfecte maat, heerlijke looks en lekker robuust. Meer dan een 1521 heb je gewoon niet nodig, imo. :blush:

6 likes

Ook geen Tag Heuer? :crazy_face:

3 likes

spit-take-laughing

5 likes

IMG_0997

Er zit wat overlap in onze favo’s, misschien wel leuk ‘n keertje. :grin:

4 likes

Ja, maar daar had ik er al een paar van. En ze kunnen prima naast elkaar bestaan. :blush:

4 likes

Ja, uh, nee… Ik dacht ff tjeckuh toch… :joy:

3 likes

Ja joh, ik kan er zonder problemen 12 naast elkaar hebben. En daar kan ik heel goed mee leven. De ene dag de een, de andere dag de ander… Heerlijk! Als het gaat om vrouwen, heb ik aan een écht genoeg. Meer zou ik niet overleven. :joy:

4 likes

Deze vandaag om de pols bijvoorbeeld, eenvoudige unlimited classic (mocht hier toch…?) :wink:

9 likes

Mijn oog viel net op de chrono.
Ziet er ook leuk uit!

Klik hier voor het non-Squale plaatje ... 🙃

Wel stiekem hè! :joy:

2 likes

@junior @TagEd

Bedankt voor jullie reactie!
IMG_2065

Nu nog opzoek naar iemand met 3 of meer 1521 en die er eentje kan missen :wink:

Toevallig een squale in omgeving Breda?

5 likes

Deze NA stond al heel lang op mijn horloge wantlist. Geen blasted, waar ik eigenlijk naar op zoek was, maar deze werd me hier in de schoot geworpen. Bali hier kom ik!

17 likes

Lekkere NA. Ik vind de polished zelf wat ‘sprekender’ dan de blasted, dus als deze mij in de schoot viel zou ik helemaal niks te klagen hebben.

Geniet van je trip naar Bali met deze prachtige 1521 om de pols! :star_struck:

3 likes