Ik heb al eens vaker het web afgestruind w.b.t. pvd/dlc coatings en het gaat wel om het proces en niet zo zeer wie het doet. (Beretta in geval van Squale)
Ik heb ook een tijdje meer dan een oogje op de Sinn 103 st met pvd bezel gehad.
En ik kom vrij nieuwe tegen met een vervaagde kaal wordende bezelrand. De 103 st met pvd bezel is een homage van de vintage Breguet Type 20 uit de 70’s 80’s.
Nou ben ik meerdere vintage type 20’s tegen gekomen waarbij de originele bezel nog erg strak in de pvd zit zeg maar.
Btw. Buiten de pvd zwarte 50 Atmos. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar een 100 Atmos.
Liefst in het donkergrijs…
Maar dat schijnt een echte Squale unicorn te zijn want overal uitverkocht en niet verkrijgbaar in de uitvoering polished grey met applied indicies.
Ik zou die eerst wel eens in handen willen hebben, het is een ‘gewaagd ontwerp’ wat ik niet op de gok zou durven te kopen mocht 'ie beschikbaar zijn.
Bijzonder dat een merk als Sinn, wat toch best wel goed bekend staat om het feit dat ze qua coating en samenstelling redelijk onverwoestbare horloges maken, een ‘slechte’ PVD-coating op de bezel hebben. Zonde want de 103 is wel een fraaie om erbij te hebben denk ik. Zou zelf de EZM3/13 nog wel eens willen proberen. Sinn is een mooi merk, ook al drie horloges van geprobeerd. Twee keer Tegimented, over krasvrij gesproken.
Ik heb een 100 atmos met zwarte dial en oranje zwarte bezel in m’n handen gehad.
Echt uber sublime Squale at it’s best.
Draagt echt super. Heb me destijds amper in kunnen houden om dezelfde avond de buy knop aan te klikken. Die acryllic bezel insert is volgens mij niet geplaatst maar erin gegoten dus 0% geen randje te vinden die je bij de beste inlays van de beste divers gaat vinden.
Zelfs mijn oude 1973 Super Kontiki LE kon er onmogelijk aan tippen voor 2x de retail prijs…
De volledig gele is awesome imho maar slecht draagbaar ivm de kleur. Maar ubercool anyway.
Kans is dat ik een pvd 50 Atmos ga overslaan om de 100 Atmos erbij te hebben als een grotere super pro diver. Want het draagt super door het lugless design.
Dat doen ze bij de Matic (ook mijn Thalassa) in ieder geval wel, zit echt strak in de duikring gegoten en lijkt daardoor wel van glas.
Bezel insert with applied indexes
The bezel insert is the distinguishing element par excellence of the Matic collection. Starting from a steel disc, the semi-finished product undergoes a lacquering process. Next, the indicators are applied, and finally the whole thing is covered in a transparent varnish, giving it a smooth and resistant finish.
Ik geloof je direct als ik de foto’s zie! De 2002 is wel een dikkertje toch? Heeft ook een HEV dacht ik. Nou ja, ik wil hem eerst wel eens zien en dan laat ik de credit card even thuis …
Ook een gave duiker!
Man man, er is zoveel moois op de markt.
Het is herkenbaar gedrag hè!
Op mijn linkerschouder zit een Minion te schreeuwen “Doen dan!” en op de rechterschouder zit er een te smeken “Niet doen, ga je (weer) spijt van krijgen.”
Die Astron ga ik niet meer nieuw vinden vrees ik. De SSE161J1 is al een paar jaar uit de collectie. Diegene die ik nu heb lag toevallig nog bij een juwelier in de etalage tussen de nieuwe Astrons. Vandaar dat 'ie pas in dit jaar is afgestempeld. Dat gaat me geen tweede keer overkomen. Maar goed, als ik hem niet meer draag …
Ik vind die Eterna qua uitstraling wel helemaal top!
Dat is bij mijn Thalassa ook het geval. Alleen de wijzers geven aardig licht, maar de markers zijn echt nauwelijks te zien in het donker. Misschien komt het door het feit dat de lumed delen van de markers oranje zijn en de smurrie in de wijzers wit. Het valt me best wel tegen.
Ik heb geen idee hoe het bij een ‘normale’ Squale Matic is, maar bij deze hadden ze 't net zo goed weg kunnen laten. Heeft geen enkel nut.
@junior Wel ja, joh. Wat maakt 't uit. Nog even een paar nachtjes over slapen. Ligt toch niet in de weg?
Hé maareh, wat is er eigenlijk gebeurd met het plan om een TAG Heuer duiker te kopen? Is ook een mooie vervanger voor die Astron, misschien.
Ik krijg vandaag mijn vintage TAG Heuer duikertje binnen!
Kun je er ook nog bijkopen. Draagt lekker, zit goed in elkaar, ziet er leuk uit, kom je zeker niet op iedere straathoek tegen en nu nog heel betaalbaar. Nou ja, idd nog zoveel leuks te koop…
Nu nog maar even genieten van m’n 1521je.
Tja blijft toch altijd moeilijk, die Astron kan rustig een paar weken in de kast liggen en blijft lekker lopen.
Een 1521 erbij en dan niet dragen is ook zonde plus als je die dan pakt dat je deze eerst weer op tijd moet zetten. Nu is dat op zich ook geen ramp , lekker een beetje aan je kroon pielen met een bakkie koffie erbij .
Andere optie is gewoon iedere dag wisselen tussen je twee Squales .
Dus Astron weg en een stoere pvd erbij zou mijn keuze zijn .
PVD houd zich goed, in tegenstelling tot het uurwerk. Twee keer terug geweest omdat het horloge gewoon stopte terwijl ik het droeg. Nu een nieuw uurwerk er in en de tijd zal het leren .
Ik ga mijn kriebels onderdrukken. Deze Squale Matic is hét horloge dat ik nu wil dragen en daar gaat het eventuele vertrek van de Astron helemaal niks aan veranderen. Die kan ik er beter maar gewoon bijhouden. De afwerking van de Astron is ongekend en het draagplezier is er nog steeds, alleen wint 'ie het nu niet van de Thalassa.
Een tweede Squale gaat het ook niet winnen. Hoewel ik de Master MM wel een erg goede kans zou geven. Maar goed, dan moet de Astron eruit en daar ben ik nog niet aan toe merk ik. Voor nu is dé enige Squale die ik wil dragen diegene die ik al heb. Dus waarom domme impulsieve dingen doen die ik niet meer kan terugdraaien …
Dit dus.
Dank jullie allemaal voor de mentale steun enne de PVD is licht favoriet als ik de poll zie. Snap ik.
De blauwe Aquaracer? Ja, dat was het plan maar die heb ik in handen gehad (zowel de nieuwe als de vorige), de klik was er niet meteen. Dus dat moet nog even wachten. Vind ze op foto’s wel erg mooi.
Je hebt een beetje pech gehad met het eerste uurwerk, zo te lezen. Weet je wat er loos was? Met een nieuw uurwerk zou ik me overigens geen zorgen meer maken. Mooi horloge!
Oh ja, dat kan natuurlijk. Ik draag al bijna 30 jaar TAG Heuer horloges en heb er op dit moment 4. Dus ja, ik heb er wel wat mee, zeg maar. En over een minuut of twintig krijg ik, als het goed is, m’n 5e. Spannend, dus! Ik weet alleen nog dat ik heel erg ondersteboven was van m’n eerste. Maar dat was dan ook na een paar jaar kwijlen voor de etalage en na eigenlijk alleen (in de '80s) Casio en Swatch gedragen te hebben. Dus, ja…
En ik weet ook nog wel hoe m’n eerste Squale voelde. Dat was liefde op het eerste gezicht. Gelijk bij de eerste ontmoeting. Ik had ze wel al een paar jaar op de ‘longlist’ staan. Maar was ooit nogal een Seiko fanboy, dus die bleven er maar komen.
Maar op een gegeven moment stonden de sterren gunstig, ofzo, en was het tijd voor een Squale. En niet lang daarna nog een en nog een… Nou ja, je kent het verhaal.