Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 5)

Ik vind persoonlijk die 500 van de 1521 al overkill. Heb m’n horloges graag veilig en wil er sowieso mee kunnen zwemmen maar 200 of 300m is voor mij echt genoeg :ok_man:

4 likes

Het is leuk, als spec! Maar voor de meeste van ons geen toegevoegde waarde.

3 likes

Zekers! En ik heb dan ook al een paar funky 1521s die die itch blijkbaar toch al genoeg scratchen. :wink:

3 likes

Nee precies, als je recreatief duikt ga je als het goed is nooit dieper dan 40m dus daar moet je 20atmos duiker zich prima redden. De enige duiker die ik ken die weleens met een horloge dook, deed dat met een Citizen Promaster Aqualand met een diepterating van 20atmos.

3 likes

Buongiorno

13 likes

19 likes

13 likes

Even lunchen. Cheers, Squale amici!

16 likes

Met de hond naar t bos :hugs:

17 likes

Wat een toffe pet @TagEd! Hoe ben je daar aan gekomen?

4 likes

Ja!!

4 likes

Deze man heb geweaun Squale merch! :star_struck:

4 likes

Ik heb ook wat gevonden

:rofl:

4 likes

Thanks!

Ja, een vriend van mij, die niet op HF zit trouwens, heeft 'm ooit gekregen toen ie z’n Squale kocht. Bij Q, uiteraard. :man_shrugging: :grin:
Vandaag zei hij dat 't ding maar lag te verstoffen. Dus ik mocht 'm hebben. Uiteraard helemaal blij mee! :blush:

8 likes

Rare vraag misschien: ik ben mijn opties voor mijn volgende serieuze aankoop aan het overwegen, naar verwachting ergens rond de kerst. De laatste opties waren een Damasko DS30 of een Hanhart Pioneer One, robuuste, eenvoudige horloges, multi-inzetbaar en van hoge kwaliteit, het soort horloges dat een kans zou maken als ik maar één horloge mocht hebben. Omdat ik al wat duikers heb was ik daar niet zo naar op zoek, maar nu heb ik per ongeluk wat reviews van de 50 Atmos zitten bekijken en tjonge, wat een mooi ding is dat toch zeg… Echt een indrukwekkend horloge, en ik heb een vrij forse pols dus een kloeke duiker misstaat me niet.

Nou ben ik alleen een beetje bang voor zo’n enorme kast geheel in “high polished”: ziet dat er nog een beetje uit als je het een paar maanden gedragen hebt? Ik vind het een prachtige kast maar krijg steeds het gevoel dat hij na een week al vol krassen moet zitten. Wat is jullie ervaring ermee?

6 likes

Heb al 2 x eerder de gepolijste 1521 een tijdje gedragen en vindt het erg meevallen wat betreft kras gevoeligheid.

Je kan natuurlijk ook voor een uitvoering gaan die blasted is.
Maar een nadeel van beadblasted kasten is dan wel weer dat als je daar een kras op hebt die er niet uit te poetsen is.

11 likes

Sluit me aan bij @pasd. Ik heb twee polished 1521jes en die draag ik best veel. Toch zien ze er nog heel strak uit. Maar idd, een blasted kan een goed alternatief zijn. Heb ik ook en ja, ik doe gewoon een beetje normaal met m’n horloges -draag ze bijvoorbeeld niet met klussen- en dan hou je ze gewoon netjes. Voordeel van een blasted, t.o.v. een polished, vind ik dat je er niet direct alles op ziet, qua vingerafdrukken en vuil, e.d… Een polished heeft af en toe even een doekje erlangs nodig. Zeker als je een foto gaat nemen: dan valt het extra op. Maar een polished 1521 is wel héél erg mooi, vind ik in ieder geval!

6 likes

OK, het valt in de praktijk reuze mee begrijp ik dus. En klussen doe ik natuurlijk ook met een horloge dat bekrast mág worden.

Aan de blasted heb ik natuurlijk gedacht maar ik vind de “blue Ray” versie zo mooi en die is volgens mij gepolijst.

Bedankt voor de input mensen.

6 likes

Mogguh Squalistaas :hugs:

Die is zeker mooi Gerard :ok_hand:

14 likes

Blasted is het voor mij vandaag :ok_hand::muscle:

15 likes