Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 5)

Ja, echt zo dom. Ik zit op de bank m’n strap te wisselen en wilde hem weer omdoen. Je kent het wel, dat je de buckle vasthebt en de lange kant wil pakken.

Normaal houd ik hem dan tegen me aan, maar deze keer niet. Ik trok volgens mij iets te hard aan de buckle kant waardoor hij over m’n pols flipte. Uiteraard de buckle kant niet stevig genoeg vast in de hand… En de zwaartekracht deed de rest. :confounded:

Nou ja, ik ga er niet een avondje mee hakken :sweat_smile:.

:ok_hand:

Check!

2 likes

:scream::face_with_peeking_eye::persevere: Hoop dat er niets stuk is.

1 like

Je merkt snel genoeg of hij stopt met lopen. Als je direct wilt weten of er iets mis is zou je hem open moeten maken. Als hij gewoon blijft lopen zoals altijd kom je met de schrik vrij denk ik, als hij ineens veel sneller/langzamer loopt of hij stopt helemaal moet je hem even laten bekijken door iemand :ok_man:

2 likes

De kast wel maar een mechanisch uurwerk is best een fragiel stuk techniek. Met pech kan een kleine val ook al schade aanrichten.

2 likes

Köt, man! Maar, je weet vast nog wel dat ik mijn 1521, vorig jaar, op de straat liet stuiteren? Had destijds wel schade aan de kast. Maar het uurwerk liep nog prima, ook op de Timegrapher bij een horlogemaker. Ik denk dus dat de jouwe het ook wel heeft overleefd. Maar, zoals al gezegd, even goed in de gaten houden, de komende tijd. En jij hebt toch ook die app? Watch Accuracy Meter. Daar kun je alvast direct een vrij goeie check mee doen. Sterkte, kerel!

2 likes

Congratulazioni en welkom in de Squale kroeg! :beers:

Maareh, jullie denken dat we niks doorhebben, he? Ik zie wel wat er gebeurt! Elke keer weer een nieuwe Matic erbij, zodat jullie straks nog in de meerderheid zijn! Ik houd jullie in de gaten! :stuck_out_tongue_winking_eye:

#Team1521 :shark:

6 likes

Valt mij ook op hoor Ed, jaartje geleden was er een enkele Matic, nu zie ik amper nog iets anders… waar zijn die 1521’s allemaal gebleven?!

Ja toch :sunglasses:

4 likes

Beetje tegengas dan :stuck_out_tongue_winking_eye: of zal ik ook m’n Matic weer omslingeren

9 likes

Onder andere 3 stuks bij mij die hier mondjesmaat voorbijkomen in dit topic… :partying_face:

10 likes

Thanks voor de support en informatie, mannen!

Mooi om te zien dat de kroeg weer lekker draait sinds de kerstvakantie!!

5 likes

Schade valt meestal wel mee hoor bij zo een stuitertje. Maar het kan net zo goed onder een verkeerde hoek vallen dat er toch een asje afbreekt.

1 like

Tijd om te wisselen naar oranje, fris het weekend in!

Welkom bij #TeamMatic … enne van harte met je fraaie nieuwe aanwinst! :star_struck:
Veel draagplezier.

Geen zichtbare schade, da’s wel fijn. Heel fijn zelfs!

En verder kan 'ie echt wel tegen een stootje zoals @Godzilla al schreef. Ik zou gewoon verder gaan met leven en mocht er onverhoopt iets stuk zijn ga je dat vast wel merken. Wil je echt 100% zekerheid, op naar een horlogemaker en even laten openmaken zoals @Archer aangeeft. Als gezegd, ik zou zelf even schrikken maar er geen consequenties aan verbinden.

These things happen (… in sommige huishoudens :wink:).

Niet echt.
Kun je 'm nog eens laten vallen en er een filmpje van plaatsen? :sunglasses:

giphy

giphy

Bijna weer de vijf in de klok, de dames zitten er al klaar voor. Gemütlichkeit!
:beers:

6 likes

Hoe doe jij je horloge dan om? Laat je je helpen door een 2e en 3e hand?

3 likes

Werk zit er op voor vandaag.

9 likes

Lekkere GMT! Fijn weekend!

1 like

Kijk ik net even op een polscomputer naar de datum, realiseer ik me toch ineens weer een keer dat het alweer 2024 is… :yum:

:partying_face: :tada: :partying_face: :tada:

14 likes

Dat is een goeie vraag!
Dat gaat heel erg vanzelf en ‘natuurlijk’. Net even losgemaakt en opnieuw vastgemaakt enne ik heb eigenlijk geen idee hoe ik het moet opschrijven … :joy:

Het begint met op de pols leggen, dan met mijn wijsvinger (rechterhand) de sluiting onder mijn pols leggen en met mijn duim de lange kant erdoor geleiden. Pennetje door het gaatje en het uitsteeksel door de ringetjes. Zoiets?! Doordat 'ie op de pols ligt krijg ik het niet direct voor elkaar om hem op de vloer te laten kletteren. Maar goed, ook mij zal dat wel lukken hoor. Zal ik dat eens proberen? :wink:

1 like

:joy: Doe maar niet.

Maar het komt overeen met mijn doen. Is de eerste keer dat mij dit overkomt. Zoals ik al zei, zal ik per abuis aan de buckle hebben getrokken, waardoor het horloge van m’n pols gleed. En dan heb je geen invloed meer op de zwaartekracht. Nou ja, als je Bruce Lee bent, misschien :joy:.

3 likes

Ja, voor je het weet, is het alweer mei!

3 likes

En dan klopt mijn horloge nummer! :heart_eyes: :joy:

4 likes