This!
Als ik hem gratis zou krijgen dan zou hij waarschijnlijk niet eens draagtijd krijgenā¦
Iām dissapoint!
This!
Als ik hem gratis zou krijgen dan zou hij waarschijnlijk niet eens draagtijd krijgenā¦
Iām dissapoint!
Precies, dat is echt zoān bizar raar ontwerp. Heeft helemaal niets, maar dan ook niets te maken met het origineel. Laat staan raakvlak op basis van de naam
SPB239
En dat weet ik omdat die ook ergens in de top 10 wensenlijst staat.
Deze Master vind ik daardoor extra intrigerend.
Ja ik had hem overigens ook verteld nooit een vlindersluiting op een duiker te zetten maar dat heeft hij niet begrepen. Zal wel aan google translate hebben gelegen.
Oooh, ik dacht een 147
Maar dat is hem ja, die nieuwe Squale⦠Uhm Die seiko, bedoel ik.
Nee, de 147 is dan meer ChocoMatic, met een bruine wijzerplaat, maar dan zonder āt oranje.
Drilled lugholes waren ook een ideetje van jou?
I see that nowā¦
Maar de kleuren samenstelling van de Squale is voor mij ook +1. Had ik reeds gezegd, ook.
Heb je nou gewoon de blauwe in het blauw gezet, terwijl de groene geen draagtijd kreeg?
Jazeker
Nou, vind je eigenlijk wel een beetje negatief. Zou je willen beschrijven wat je dan had gehoopt/verwacht?
Mijn take:
Echt een gaaf ding.
De bracelet vond ik buitengewoon geslaagd. Pas mooi bij de kast zonder echt een integrated bracelet te zijn.
De geborstelde titanium ālijstjesā om de sandwich markers vind ik erg geslaagd. Mooi wat extra diepte op de plaat, hou ik van.
Kleurstelling heeft wel een Seiko SPB239 vibe. Kastvorm en eerder genoemde markers maken het voor mij iig voldoende onderscheidend.
Ontbreken van oranje minuten wijzer snap ik. Bond tegen vloeken had die kleurstelling niet kunnen verwerken. Dapper om juist die keuze te maken.
En een meekleurende datumschijf. Dat dat nog niet wettelijk verplicht is snap ik niet.
Al met al vind ik ām erg geslaagd. Zou ām zo ruilen tegen mān Comsubin. Ik vind het een buitengewoon mooie combinatie van vorm en functie.
@royke74 weet jij of de bracelet los beschikbaar komt? Ben echt benieuwd hoe die het gaat doen op bijv. mān Comsubin.
Sorry maar ik vind je Comsubin mooierš
#MeToo
Het valt me op dat elke keer als ze iets nieuws proberen neer te zetten dat het een totale of een beetje een misser wordt bij Squale.
De carbon kasten van een tijd geleden die me aan trekdrop staven deden denken.
De carbon versies met gekleurde bezels in rood of blauw.
En nu deze in titanium.
In mijn beleving smoelen de klassieke modellen het beste.
Ja, en ik koester een soort passief agressieve relatie met ām. Ik hou van ām, ik hou niet van ām. Zoiets.
Maar aan het eind van de dag vind ik dit echt wel een mooie release die weer iets nieuws toevoegt aan het merk binnen de bestaande beperkingen (als in de kast, de wijzers, de brushing etc. etc.)
Alleen dat uurwerk in een 2k+ horloge. Oef. Daar heb ik misschien wel het meeste moeite mee.
Dat zit in nog wel duurdere horloges (joehoee Breitling)
Voor de rest ben ik het met je eens, ik vind hem ook tof en mooi maar ik ben allergisch voor titanium (niet letterlijk natuurlijk ) en ik vind hem te duur.
Edit: o en die lume en bezel enzo hadden van mij allemaal gewoon wit gemogen
Dat dacht ik ook maar die grade 5 van Squale is wel echt heel goed. En ik was altijd bang dat ik het gewicht zou missen maar dat is een fantoompijn.
Zoiets bedoel je Noel ā¦
Ik vind trouwens de Master Palombari best wel geslaagd en de Marina Militare ook. Deze nieuwe uitgave vind ik een ontzettende misser als ik naar die vorige twee (limiteds) kijk. Maar goed, het is allemaal een smaakdingetje en ook deze zal wel verkopen ondanks de voor mij nogal āgoedkope uitstralingā van een horloge wat dik ā¬2k moet gaan kosten. Alleen al die brushed omlijning van de indexen, alsof er een vijl overheen gehaald is. Niet mijn kopje thee.
Dit beeld kan trouwens ook zijn ontstaan omdat ik de laatste dagen naar Seikoās heb zitten kijken die voor dat geld Zaratsu gepolijst zijn enzo.
Zie ik het goed dat er in dit best wel prijzige stukje Titanium gewoon een SW200-1 Elaboré uurwerk zit? Dus geen COSC ⦠bijzonder en een gemiste kans denk ik. Wél heel fijn trouwens dat er eindelijk een Squale is met een normale aansluitende band! Dat ziet er super uit.