Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 6)

Is in die andere Masters ook hè maar eensch had op zn minst wel een cosc kunnen zijn :sweat_smile:

2 likes

spit-take-laughing

5 likes

Tja… :joy:

1 like

Houd nog altijd stand :sunglasses::sunny::beers:

12 likes

Dit is vertaald door Google…dus vergeef eventuele eigenaardigheden of onjuiste terminologie…

De Masters die ik bezit van 40, 50 en 60 jaar geleden zijn allemaal zeer capabel, uitzonderlijk draagbaar en boordevol karakter.

Ik hoopte dat nadat Squale hun erfgoed zo hard had gepromoot, de 65 Anni-editie hetzelfde niveau van karakter en draagbaarheid zou bieden, maar met een geavanceerde draai aan de materialen en het ontwerp.

Ze lijken de nieuwste materialen te gebruiken. Maar het karakter ontbreekt.

En ik moet zeggen dat ‘aged radium’ lume mij irriteert. Kunnen ontwerpers alsjeblieft ophouden met de veronderstelling dat het repliceren van de kleur van lume op vintage horloges onmiddellijk het karakter zal opleveren dat mensen opwindt. Het is lui en bereikt het doel niet. Er zijn zoveel Lume-kleuren beschikbaar… laten we iets fris, modern en funky hebben. Genoeg met de bruine lume!

9 likes

Ik ook. Een waardig topmodel, wat mij betreft. Zelfs met

Want, idd

O.k., van mij hadden ze dan wel het COSC-uurwerk, uit de 1521 COSC erin mogen lepelen. Maar ja, dan was ie waarschijnlijk nog wat duurder geworden.

Én, als ik dan toch nog wat mag zeiken :sweat_smile: : ik had graag zo’n ‘traploos verstelbare’ sluiting gezien. Daar is een naam voor; ik kom er even niet op. Oh ja en quick release, op de bracelet, aangezien ik toch minstens af en toe wel 'ns even een tropicje eraan zou willen hangen en dit zo een stuk gemakkelijker zou wisselen. Maar goed, hij heeft dan wel weer drilled lugholes.

Had ook niet anders verwacht! :+1: Geniet ervan! :sunglasses:

Buongiorno trouwens, iedereen! Even lekker aan m’n tweede espressootje.:coffee:

En in goed humeur! :partying_face:
media1.tenor.com/m/aF-cNzZaysgAAAAC/its-friday-tha...

7 likes

Goedemorgen! :coffee:

Could not agree more!
Ow sorry … ik ben het helemaal met je eens. :sunglasses:

5 likes

Dank voor je uitgebreide reactie! Lets agree to disagree. Ik vind het een mooie, moderne toevoeging aan de de horloges op je collage. Binnen de grenzen van kast, wijzers, materiaal etc etc vind ik dat de juiste keuzes zijn gemaakt.

Ik vind zo’n bi-collor bezel bijvoorbeeld echt gedateerd en zo’n brede metalen bezel heeft ook “niet echt” m’n voorkeur.

Ik zit daar toch wat dubbel in. Ik vond het eerst heel mooi, toen heel lang heel lelijk maar ben nu op een punt waarbij ik het niet gimmicky moet vinden. Ik twijfel idd nog of het hier mooi is en passend bij de plaat en horloge of een soort fake vintage vibe afgeeft.

De fout van Breitling maakt natuurlijk niet die van Squale goed.

Hear hear!

Zoveel mensen, zoveel meningen toch? Dus dat is allemaal prima :smiley:

1 like

Ik had graag een echt pittig ontwerpidee gezien. Iets dat echt opviel als modern, maar met de funky twist van hun oude ontwerpen.

Als ik in hun ontwerpteam had gezeten, zou de eerste truc die ik zou hebben onderzocht deze zijn… Squale produceert al tientallen jaren warmtebehandelde ‘fumoso’-wijzerplaten. Dus bij dit jubileumvoorbeeld zou ik hebben aangedrongen op een warmtebehandelde titanium wijzerplaat. Door hitte toe te passen op de rand van de wijzerplaat zou deze donkerblauw worden en in het midden vervagen tot normaal zilver. Combineer dit met een warmtebehandelde titanium ring met heldergroene lume.

BOOM! Gelukkige verjaardag… neem mijn geld.

2 likes

Dit vind ik dus geweldig! En het maakt me hebberig!

4 likes

Hmmm :thinking: Naar mijn idee was je dat al, toch? :rofl:

3 likes

Ik heb in ieder geval geen spijt dat ik heb toegeslagen op de green ray :ok_hand:t3:

10 likes

Haha ja! :microbe:

Het is vanaf nu wel weer: eerst één er uit voordat er weer een toevoeging komt.

1 like

Mooie foto! Ik gooi hem vanmiddag ook weer even op een zwarte band!

Die had dan voor mij weer naar de categorie “Waar lijkt dit horloge op” gekund…

download

2 likes

controlling-laugh-laughing

We zien 'm wel verschijnen! :joy:
Sommige mensen moeten echt minder tijd op HF doorbrengen.

3 likes

De plaat zou alleen die behandeling hebben gehad, maar er niet zo hebben uitgezien. Nou ja, de achterkant wel, maar de voorkant, de zichtbare kant, niet.

Voorbeeld van fumoso:

Bron

Gnomonwatches.com

7 likes

Er zijn 2 versies die bijna exact op elkaar lijken.

De echte fumoso heeft idd een dial die een hittebehandeling heeft gehad. Die heeft een saffieren bezelinlay.

Die hierboven heet eigenlijk profondo en heeft een geverfde/geprintte dial.

Die van mij is een profondo.

4 likes

Het is de gedachte die telt :sweat_smile: :rofl:

3 likes