Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 6)

Nog een dagje Brugge en de 5 zit in de klok (12:05u), dus proost, mannen!:beers:

Met om de pols, een

natuurlijk!:sunglasses:

20 likes

Nog niet heel actief, ga het iets meer worden ben op squakantie nu!
Groeten uit Pisa!

17 likes

Wat een beetje zon al niet kan doen

12 likes

@pasd had gelukkig even op internet gekeken voor openingstijden. Maar kort verhaaltje. Waarschijnlijk meer een gevoel:

Na dit:

Naar de lokale Juwelier waar ze onder andere Seiko’s verkopen en andere glimmende dingetjes.
Bij het eerste contact met de verkoopster kort het verhaal uitgelegd. Hallo mevrouw, ik wilde de band middels push pin wat inkorten. Toen brak deze en liet de gebroken push pin die ik bij me had zien.

Meneer, dit hebben wij niet en u praat over een lockpin. Waarop ik geduldig antwoord. Mevrouw wilt u er even naar kijken, u heeft er waarschijnlijk meer verstand van (ahumm) dan ik maar volgens mij is het een pushpin. Je pushed deze in om hierna de band te kunnen verstellen.

Na aanreiken pakt mevrouw het horloge uit mijn handen. De band die natuurlijk los zit bungelde(slaat bijna) tegen de kast. Ik krijg semi kortsluiting in mijn hoofd maar ik hou me in met als doel een push pin te krijgen die past zodat de Squale mee kan op vakantie.

Vervolgens moet ik weer laten zien hoe de band open gaat en waar de push pin in/doorheen moet.

Mevrouw loopt naar achter en na 3min komt ze terug met het antwoord " Ja hij is gemaakt hoor."

Conclusie van dit verhaal. Uiteindelijk prima geholpen maar soms gaat de communicatie wat stroef en daarbij zal ik een zeikerd zijn hoe andere met mijn spullen omgaan. Dan heb ik achter, in de werkplaats niet mee kunnen kijken :joy:.
Moest 3.50,- euro afrekenen maar de Squale zit er weer om de pols.

15 likes

Hahaha, wat een verhaal weer. Gelukkig opgelost.
Tijdje terug wilde ik een oude SKX laten testen op waterdichtheid, de eerste juwelier daar kon het wel maar moest deze opgestuurd worden en kon ik wel op ongeveer €45,- rekenen en twee weken wachttijd. Dus weer mee genomen naar een andere juwelier in Naaldwijk.
Daar mocht ik mee naar zijn werkplaats en liet hij zien hoe het werkte. Hij kon maar tot 10atm testen en dat was geen probleem voor mij.
Dus gelijk gedaan en met 2 minuten stond ik weer buiten, kosten 0,-

9 likes

14 likes

Kijk das het belangrijkste :+1:

Wij zijn bij overnachting 1

Heeft Miss Tetris toch weer goed gedaan :crazy_face: :ok_hand:

10 likes

Ja, je maakt wat mee, soms.:grimacing::roll_eyes:
Maar goed, gefixt, dus. Mooi!:+1:

Ik heb van een horlogemaker begrepen dat dit sowieso voldoende is. Bij meer druk wordt de boel namelijk meer in elkaar gedrukt en het horloge dus alleen maar nog beter waterdicht.

Hier de hele dag door de stad geslenterd. Geen voeten meer over.:cold_sweat:

Wel een mooie stad.

En ook op horlogegebied nog wel wat te zien, gelukkig.

Nu even lekker met de voetjes omhoog aan een ijskoude rosé. Effe chillen, met een leuk tijdschrift.

14 likes

Jullie zijn lekker aan het genieten!
Veel plezier nog de komende tijd!

3 likes

Zeker weten! En thanks, buddy!:beers:

3 likes

Het was een toestand :joy::laughing:

Zie alleen maar mooie plaatjes!
Genietse iedereen… Mis wel een klein pilsje(met de Squale erbij) :beers:

3 likes

De Squale net een badje gegeven na al dat zeewater :wink:

Met…de Tudor nu.

17 likes

Lekker dicht bij huis, Veluwe, 45min rijden :slight_smile:

14 likes

Met een schijf borstelen kan sowieso gewoon hoor, dat is dan gewoon een kwestie van de band erlangs halen. Maar het nadeel daarvan is dat dan de hele band is geborsteld en niet alleen de grote vlakken. Het mooist is als er kleine gepolijste facetten overblijven die spelen met het licht.

3 likes

16 likes

Goeie foto chef :crazy_face:

Kijk! Dit is het betere werk.
Krijg spontaan dorst! Proost :beers:

Blijft ook een prachtig horloge!

2 likes

Dit kunnen er nog maar weinig. Ik heb een horloge wat ik alleen voor werk gebruik een quartz en deze wil ik waterdicht hebben want het kan wel eens zijn dat het heel nat wordt. Maar dan moet hij voor een batterij wissel inderdaad opgestuurd worden en kost het rond de 50,-

1 like

Mijn geboortestad, is inderdaad zeer mooi maar het is jammer genoeg wat een middeleeuws disneyland geworden…

3 likes

Geniet ervan!

1 like