Hoorde ook het Selita verhaal m.b.t. een goede kast en montage van de kroon enzo i.v.m. bijvoorbeeld problemen met het uurwerk.
Ik heb dus ook een ander Italiaans/Zwitsers horloge, Echo/Neutra. Die heb ik denk ik anderhalf jaar en is inmiddels al 2x retour gegaan omdat het uurwerk bijna niet meer op te winden was. Het horloge is ook wat zwakker qua gevoel als mijn Squale en wind minder “stevig” op in de zin van de stevigheid van de kroon boj het maken van omwentelingen.
Jullie verhaal plus mijn ervaring met de twee horloges geeft mij de bevestiging van de uitmuntende kwaliteit die Squale levert.
Leuke aflevering. Iedereen bedankt voor de tijd die jullie in deze aflevering hebben gestoken!
Ik heb tijdens mn training bij Chronoglide begrepen dat het opwinden van automaten met de opwindstam eigenlijk sowieso niet zo’n heel goed idee is ivm kracht die erop komt te staan. Doe het zelf in iedergeval zo min mogelijk, gewoon een paar keer schudden en hij gaat
Ja, dat had ik ook al wel gehoord ja. Maar bij Squale heb ik daar nooit hinder van ondervonden. Ik wind mijn horloges met dag/datum aanduiding elke dag even op. De horloges zonder doe ik inderdaad ook paar keer schudden en de tijd goed zetten.
Nee die hinder zal hem ook meer zitten in de slijtage die op kan treden in de fragielere onderdeeltjes van je uurwerk. Maar geen idee tot in hoeverre het schade aanricht.
Net het eerste half uurtje geluisterd, érg leuk. Allemaal nieuwe feitjes voor mij ik weet wel wat er morgen om de pols gaat voor het tweede deel Enneh @TagEd, @Archer & @MotoSkooly jullie zijn ook ‘naturals’ man