Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 8)

Effe lekker chillen, met JJ Cale op de draaitafel. :musical_note::guitar::notes:

11 likes

Oké, oké, we zijn weer (vooral) Squale forum. Dank voor de mooie uitzichten :joy:

2 likes

Goede[netnietmeer]morgen! :shark: :diving_mask:

Druk, druk druk! Ik moet ook nog even een tachtigtal ongelezen kroegberichten doorakkeren zie ik. Dat doe ik later vandaag. Fijne zaterdag! :beers:

8 likes

Op zolder met de was bezig

Ondertussen aan het genieten van een heel bijzondere IPA, van mijn favoriete brouwerij, in Haarlem. Deze is gemaakt met gefilterd zeewater.

Smaakt goed, hoor!
Cheers, Squalegekkies!:beers:

9 likes

Aan de wandel

Proost :beers: @TagEd

13 likes

Middag allen, laat wakker en gelijk even een advertentie gemaakt, de mm200 staat in het blauw.

14 likes

Heerlijk!

2 likes

giphy-downsized

Ik lig nog steeds wakker van de 1521MM. Hij ligt nét buiten mijn bereik op dit moment en daar baal ik best wel een beetje van. Maar goed ik moet prioriteiten stellen en wat in het vat zit, verzuurt niet zeggen ze. Gelukkig heb ik een prachtige Matic om de pols. :wink:

Twee blije eikels … :joy: :sunglasses:

Mooi om te lezen! Van harte heren, met jullie nieuwe aanwinst en met de leuke ruildeal. Vind ik zelf altijd tof aan HF, dit soort dealtjes en ‘spontane’ ontmoetingen. Leuk. Veel draagplezier!

Tof! :star_struck:

En nee, voor zover ik weet is ‘de summit’ die Squale met de 1521MM meelevert ook echt voor Squale gemaakt. Het staat er nu ook op, aan de onderkant. Afgezien van de flubbertjes aan de bovenkant is 'ie verder wel gewoon gelijk qua afwerking, maatvoering, keepers en gaatjes enzo. @Kleine_gup_in_grote_oceaan kan dat eventueel nog beter bevestigen, want die heeft beiden.

Daar lijkt het wel op. Ook die rechts ervan op het blauwe standaardje. Vermoed dat ze de 2001 verder gaan uitmelken zoals ze dat ook met de 1521 doen. Op zich wel jammer, maar goed … er is maar eentje de echte. :wink:

Lekker hoor, zo’n oude SMP Chrono! Héél erg tof ding. Van harte … :star_struck:

Ik had rond de tijd dat deze op de markt kwam zelf een America’s cup om de pols, ook een toffe uitvoering. Jaja, Omega maakt naast de Speedmaster ook andere mooie horloges. Zoals jouw inkomende NA. Veel draagplezier!

Dat klinkt niet best! Wat het ook moge zijn, ik hoop dat je snel weer ‘de oude’ bent.
Sterkte. :four_leaf_clover:

Ik heb niet veel met stoffen bandjes, maar de HFLE ziet er wel uit als een lekkere bandenfluisteraar. Kan alles wel hebben. Ziet er zomers uit allemaal!

giphy-3

Voor iedereen met de mening dat een (Squale) duiker geen plaats heeft onder een pak, hierboven wat tegenspraak. Het staat je prima Bert. Werkse!

Hier is het vandaag ook wasdag. De eerste ronde gekleurde zooi ligt inmiddels klaar om opgehangen te worden en een berg witte was kijkt me aan met een blik van “gaan we nog wat doen vandaag?” … :wink:

Lekker! Hoewel? Het gaat hier nu net een beetje regenen. Dat is wel een beetje jammer want ik wil na mijn huishoudelijke verplichtingen ook even een frisse nues halen. Het zet niet door geloof ik.

Goedemiddag!
Zal ik het linkje er dan maar even bijzetten? Klik hier …

ac571b2f-a685-4ebb-858a-7653ed0a6ca8_text
.
… oh sorry, verkeerde gifje! :see_no_evil: :joy:
Had deze moeten zijn:

giphy

Zo, ben voorlopig weer bijgekletst! Op naar de witte was … :beers:

4 likes

Dit klopt!

Welke flubbertjes?

Nee, ik heb er al naar gezocht.

Hierbij een foto van de de oude Squale Summit, de nieuwe en die van Oompie.

2 likes

Dat relief, ja ûh weet ik veel hoe dat heet! De vormpjes, ribbeltjes?
Flubbertjes dus … :joy:

De oude zijn ‘ruitjes’ en de nieuwe ‘pijltjes’ ofzo. :thinking:

1 like

Beetje inspiratie opdoen voor een Bbq-tje

De zomer komt er inmiddels al een beetje aan, toch? Toch? Al ziet het er vandaag niet uit buiten…

10 likes

De Squale Summit is gemaakt van natuur rubber. De Ali variant weet ik niet welk materiaal het is

3 likes

Aaaah, ik legde ok een of andere reden de link met het beruchte fliepeltje. :joy:

Het reliëf zou ik zelf motief noemen. :sweat_smile:

Is FKM.

1 like

De oude (die oa. met de Thalassa meekwam) was exact hetzelfde materiaal als die van Ali.

Ik ben geen rubber-expert, maar als ik puur naar de foto van de nieuwe kijk lijkt me die van hetzelfde materiaal. @Kleine_gup_in_grote_oceaan, voel/ruik/weeg je verschil? Vooral het gewicht zou bij FKM zwaarder moeten zijn.

In vergelijking met andere rubbersoorten is FKM een stuk zwaarder.

Bron: Klik.

Verder lees ik nog wat ‘materiële’ verschillen tussen beide: Klik.

Ik concludeer overigens, met mijn lekenverstand, dat FKM beter zou moeten zijn. Sterker, bestendiger et cetera. Raar dat Squale dan ineens voor zgn. natural kiest … :thinking: tenzij ze het alleen als marketingeklets gebruiken. Maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.

NB Er zijn overigens heel veel soorten rubber “zeker 40 soorten”, om gek van te worden: Klik.

1 like

Dit weer vraagt om 50ATM ipv 5ATM dus de fiffer toch maar even geruild :stuck_out_tongue_winking_eye:

14 likes

Ik vind de Glycine leuk, maar deze leuker … :sunglasses:

2 likes

:green_circle: :inbox_tray: :large_blue_circle:

Dat was toch snel :sweat_smile:

2 likes

Dat denk ik niet want ik lees het nergens terug , enkel op het bandje zelf :smile:

2 likes

Dan zal het wel zo zijn. :beers:
Op de Ali banden staat niks (behalve de aanzetmaat), ook niets op de band van de Thalassa. Dus ook dat is nieuw.

1 like

Thanks, man! Erg blij mee! :champagne: Nog even wachten. Ga 'm direct na de krokusvakantie (die is komende week) ophalen, bij ome Roel. :partying_face:

Enne, FTFY

:wink:

Nee, ik zag dat @Gup een NA heeft: een

die ik wél leuk vind. Niet zo’n standaard dertien-in-een-dozijn-ding. Geen idee welk type het is, zo uit m’n hoofd. Maar het is een two-tone, en die ziet er dus tof uit.

Succes met de was! Ik ga morgen de tweede lading doen. :basket:

2 likes