Ik heb hier zelf ook geen ervaring mee, maar ik zie dat de servicedesk al is gebeld.
super service
Zoals het heurt!
Roy is waarschijnlijk lekker van zijn weekend aan het genieten. Maar hij gaat wel reageren hoor. Tot die tijd zou ik van de kroon afblijven! Klinkt namelijk niet goed als er van alles ‘meedraait’ enzo en je wil niet dat je iets (verder) stuk maakt denk ik.
Doet hij goed en idd… horloge ligt lekker in zn mandje. Voorlopig maar even laten liggen
Is dat niet gewoon het opwindmechanisme wat meedraait terwijl je de kroon dicht schroeft? Of voelt het zwaarder dan dat?
Draai je hem er niet per ongeluk ‘scheef’ op?
Als ik een kroon dicht schroef draai ik hem altijd eerst met een beetje druk erop naar links om de schroefdraad uit te lijnen, vervolgens draai ik hem dicht.
Zo voelt het idd wel wat jij hier omschrijft maar de kroon zit er niet scheef op en het draait idd zwaarder dan het opwinden.
Vandaag heel de dag weer lekker de 1521 omgehad met bedrijfsuitje naar rijksmuseum in amsterdam. In de middag nog even horloges loeren en passen in de PC. Hoogtepunt toch wel de Breguet Tradition Quantième Rétrograde 7597.
Wat een vakmanschap, ongekend, echt grail materiaal. Bedankt aan de aardige mensen bij de boetiek dat ik dit is mocht ervaren. Kan je toch aardige wat squales van kopen
Maar bij alle boetieken waren ze gecharmeerd van de squale. Lekker out the ordinary vonden de meesten en dat is ook zo. Maakt niet uit waar je komt iedereen houdt van
Ik heb bij een aantal van mijn horlohes wel dat het opwindmechanisme meedraait tijdens het indraaien van de kroon, heb hier verder nooit aandacht aan besteed en ze werken allemaal nog. Maar dit is geen financieel advies haha
Het kan niks betekenen en prima werken op de lange termijn.
Maar bij een Sellita ‘kan’ het betekenen dat de kroonstift te lang is. Dat had ik bij een 1521.
Maar dat hoeft dus niet.
Is niet per sé een Squale probleem maar een Sellita probleem.
Bij Sinn zie je dit nagenoeg niet bij modellen met een Sellita omdat die elk uurwerk checken en afregelen voordat ze hem in een horloge prakken.
Als je nog garantie hebt zou ik hem doordragen en kijken of het erger wordt.
Zal toch wel? Deze HFLE is midden vorig jaar uitgeleverd …
Een advies van “doordragen” zou ik persoonlijk niet geven als het voor de eigenaar niet goed voelt. Ik zou er sowieso even naar laten kijken. Is het niks, dan heb je niks verloren en is er wel wat (bijv. de stift ofzo) kan het gelijk verholpen worden. Maar hé, to each their own.
Bedtijd!
Trusten mannen.
Goedenavond allen!
Net thuis van avondje uiteten!
Nu uitbuiken op de bank en dan zo lekker naar bed!
Slaap lekker allen!
Good night!
Zoals ik al zei kan er niks aan de hand zijn.
Aangezien we hier vaak meer dan 1 horloge hebben bedoel ik doordragen in de zin van erachter komen of er iets verergerd voordat je garantie afloopt.
Ik heb zelf wel eens een issue gehad met een horloge die ik maar 5x om de pols gehad heb in de garantieperiode.
Als ik die vaker gedragen had was ik achter het mankement gekomen binnen de garantieperiode.
Dat is min of meer de insteek.
Oké!
Klinkt aannemelijk idd🤔 en idd er zou nog garantie opmoeten zitten. Is dit destijds bij jou onder garantie verholpen!
Dankjewel, trusten
Ja keurig opgelost idd.
Wel shipping heen betaald en zij de shippingskosten terug. Mooi aangegeven bij de douane dat het reparatie betrof op een model waar al inklaringskosten voor betaald waren.
Met 2 weken terug gekregen vanuit Gnomon.
Even naar laten kijken kost je niks hè, maar je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Als dat betekent doordragen, doen! Mijn mening is ook maar een mening.
Nogmaals welterusten.
PS @royke74 “beantwoordt” …