Dat was ook mijn eerste reactie, maar vind ze eigenlijk steeds mooier worden.
De titanium band kun je er gewoon los bijkopen.
De titanium band kun je er gewoon los bijkopen.
Voor de Halios is hier anders eventueel (afhankelijk van kleur, stalen band en dergelijke) wel plaats
Ik vind ze niet zo mooi. Vooral niet met die geplakte logo’s op de dial.
Inderdaad beetje dom ook. De uienwijzer valt ook nog eens helemaal weg door de kleur.
Ik ben daar ook nog niet over uit, maar zie wel dat er over nagedacht is. De urenwijzer en uren-lume-dots hebben kleur en de minuten- en secondewijzer zijn wit net als de minutenstreepjes. Die laatste twee wijzers zijn het meest belangrijk voor de meeste duikers.
Over smaak valt verder natuurlijk niet te twisten:
(Niet mijn horloge. )
Ik geloof dat ik wat meer tijd nodig ga hebben…
Edit: maar ja, zoiets is natuurlijk eigenlijk ook wel flink over de top.
Heb eerder een 1521 blasted en een militaire blasted gehad en die vond ik retegaaf maar deze is toch wel nog veel gaverder. Beetje gepolijst maar niet helemaal dus glimt niet heel erg maar ook geen blasted ‘doffe ellende’. En die opgelegde indices met die glimmende randjes maken hem net effe wat minder basic. Stalen band gaat vrijdag wel op de post naar elders.
zo hoort koffie er (ongeveer) uit te zien
![]()
Dat klopt, maar dat drink ik amper.
Het is Latte of koffie Tubruk voor mij.
Goedenavond,
Hoe krijg ik in vredesnaam die stalen band van de HFLE eraf???
Horloge ligt op zijn kop, met de Bergeon tool doe ik de pin naar binnen maar ik krijg dat kreng er echt niet af en ben bang dat ik de horlogekast beschadig.
Als horloge op zijn kop ligt en pin is naar binnen gedrukt, moet ik de band dan naar me toe halen en gewoon met geweld doordrukken???
Ok, met beetje gewrik is hij nu aan een kant los. Gelukkig geen krasjes.
moet ik de band dan naar me toe halen en
Ik plak eerst de lugs af, leg hem op z’n kop, leg een vinger onder de endlink en terwijl ik met m’n bergeon tooltje 1 kant van de springbar losmaak, probeer ik hem hamerslag te houden.
Als ik dan voel ik dat de pen vrij kan bewegen, trek ik hem in en druk ik hem naar beneden tegen m’n vinger en houd ik druk aan de bovenkant. Dan ga ik naar de andere kant van de springbar en doe ik het zelfde.
Als dat is gelukt, dan voel ik dat de band naar beneden kan worden gedrukt en haal ik m’n vinger eronderuit, zodat de endlink naar beneden eruit kan worden gedrukt.
De springbar kan dan gaan schieten, maar door de tape, veroorzaakt ie geen krassen.
Gaaf model! Gefeliciteerd
Ik vind ze wel leuk, maar ben wel benieuwd of ze in het echt ook zo mooi afsteken qua kleuren.
Ook ogen ze wel iets “goedkoper”. Wel leuk voor de zomer!
Inmiddels beide los gekregen en gelukkig zonder een enkel krasje. Maar deze band is me een partij moeilijk los te krijgen zeg. Eigenlijk zou je die pincet-achtige tool moeten hebben. Die beide kanten ineens pakt.
Ja die jongens van Seiko zijn zo gek nog niet met hun drilled lugs:ok_hand:
wat vind jij daarvan @junior
Ik vind het niet zo geslaagd eerlijk gezegd. Squale probeert teveel mee te doen met de mainstream gedachtes… jammer want het eigen DNA is prima. Wat mij betreft.
Een dergelijke ontwikkeling heb ik ook gezien bij Marathon. Vond ik ook geen succes. Ze kunnen zich beter houden aan waar ze goed in zijn in plaats van proberen iets nieuws op de markt te brengen en iedereen tevreden te stellen. Ik snap het overigens wel, er moet uiteindelijk gewoon geld verdiend worden.
Wow Koen, wat een topper! Geweldig!
(Dibs!)
Gaaf Louis, gefeliciteerd
Al was je nooit ver weg
Ik vind het niet zo geslaagd eerlijk gezegd
Hahah een leer/hybride achtig bandje met crocoprint op een 1200m duiker geen idee wat ze daar roken maar dat wil ik ook
Al was je nooit ver weg
Mijn geest zweeft overal op Hf🙄